Småting med historier




Min efterhånden store mængde af ophængte og stående sættekasser rumsterer altid i baghovedet, når jeg smutter forbi et butik, et  loppemarked eller en genbrugsbutik. Tit og ofte er der rodekasser med småting til maks 1 krone stykket. De skal gerne lige tjekkes.

Herudover er jeg ekspert i at gemme småting som små minder. Hver ting har sin historie. Tror de første ting der kom op at pynte er helt tilbage fra konfirmationsforberedelse, hvor jeg købte nogle små trædyr fra Afrika. Eller mini babushka dukker jeg fik lov at købe på en tur til Rusland.

Af nyeste ting kan nævnes mine små Colanielefanter fra denne loppemarkedstur, Nephews Hjertestarter Badgets fra denne koncert og den kære Mumifamilie i gummi.

17 kommentarer:

  1. Wow, for en samling. Skikkelig fargekick. Gøy med saker som henter frem gode minner. D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - der er masser af farve på :-)

      Slet
  2. Er det en gammel sættekasse, Helene? I så fald hvordan har du malet den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep. Den store her er gammel, og jeg har to malede gamle til. En med tapet over skrivebordet (hvor denne hænger ved siden af skrivebordet), mens den malede er pakket væk. Den sidste får nok også tapet.

      De er alle 3 lige brede med samme slags ruminddeling. Så tanken er, at de engang skal hænge over hinanden som en hel sættekasse væg :-)

      Slet
    2. Glemte lige at besvare den sidste del af dit spørgsmål...

      Jeg har ikke så gode erfaringer med spraymaling. Så det er gjort på den gode gammeldags måde med 4 lag maling med pensel. Det tager en KRIG, men resultatet er derefter i mine øjne.

      Slet
    3. Fed idé at hænge dem op sammen!!! Jeg har lige købt tre, to store og en lille, som der skal tapet i, men kan ikke lige beslutte om de skal males eller ej. Og om de skal sælges eller beholdes...

      Slet
    4. Beholde... Stemmer jeg for :-)

      Det er et stort arbejde med maling og tapet - men det bliver så fint i sidste ende. Så det er bestemt anstrengelserne værd i mine øjne.

      Hvis sættekasserne er flotte og ikke for ramponerede, kan man jo sagtens beholde dem som de er!? Jeg er bare mere til maling og tapet.

      Slet
  3. Så fint!!!

    Jeg leder stadig efter en sættekasse til en ordentlig pris... Men der er langt mellem dem synes jeg :/

    Maria - enmorsunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er i perioder langt mellem dem. Jeg har bare været svine heldig af et par gange. For de kan være møg dyre.

      Slet
  4. Det er en god måde at gemme minder på, i stedet for en lille æske, som man tit ser, eller hører om :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Får kogt ferierne ned til små ting som skal placeres i kassen. Og med 3 store sættekasser + 1 lille, ja så er der plads til mange ferieminder :-)

      Slet
  5. So many fine little treasures!

    SvarSlet
    Svar
    1. A lot of small colorfull treasures :-)

      I still hope to find some small Lego figures. I would love to place them also among the other treasures.

      Slet
  6. ej en fed sættekasse! En af dem man bare kan kigge på i timevis kan jeg forestille mig Ü
    Jeg er helt pjattet med den lille hamster, den er bare kawaii!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt forelsket i hamstren som min mor fandt til 1 krone. Hun kunne huske, at jeg synes den var sød som lille.

      Oxnard hedder den - den var altid sulten og bange. Og en anelse tyk i forhold til de andre hamstre.

      Slet
  7. Er det et Hamtaro hamster jeg spotter?! Jeg ELSKER Hamtaro haha :D

    Virkelig fine od dekorative sættekasser :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hamtaro var jeg også glad for som barn :o) Især Oxnard det lille tykke hamster med madlyst ud over alle grænser.

      Slet