Af kaffeposer er du kommet

Ud over en alt alt for fantastisk koncert med Nephew i går i Toldkammeret i Helsingør, har weekenden budt på en del timers arbejde på denne tidsrøver af en flettet taske. Frembragt udelukkende af store industrikaffeposer.

Jeg kan ikke lade være med at blive helt forelsket i genbrugstanken, når jeg sidder og fletter på så stor en taske. Tænk at kun fantasien sætter grænser for, hvad der kan frembringes.

Kaffeposer som ellers bliver smidt ud i sækkevis kan med den rigtige forarbejdning blive til kurve eller en taske som denne. Fin blank sort, solid som jeg ved ikke hvad og fantastisk holdbar. Industriposerne har jo den egenskab, at de er stærke, fordi de er designet til at skulle være det både under transport og håndtering.

Tænk at man kan gøre brug af den egenskab "igen", det er da fantastisk :-)

12 kommentarer:

  1. Det er virkelig fantastisk - der er så god mening med dine sager:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den lækker, sidder lige nu med samme projekt dog ud af 1000 tebreve:-)

    Genbrug we like it:-)

    SvarSlet
  3. Fantastisk - beundrer din tålmodighed :-) Flot arbejde :-)

    SvarSlet
  4. hvordan lukker jeg ringen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du klikker dig ind på min vejledning til at flette tasker, er der beskrevet og vist hvordan :-)

      Slet
  5. hej, den der fine sorte taske der er billede af, er alle felterne ens størrelse?.. og hvad str. er det?.. og hanken, syr du den på?..mange spørgsmål, men tak for en super god side, som jeg altid anbefaler til andre med-flettere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her kan du se min vejledning til at sy hanke på: http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2012/03/hanke-pa-flettede-tasker-diy.html

      Alle tern er ens størrelse. Mener de er 7 x 15 centimeter.

      Slet
  6. undskyld, lige et spørgsmål mere, : er det lige meget hvad størrelse, der flettes i, når der skal syes lynlås i?... er igang med at flette en stor taske i str. 9 1/2 x 20 cm... kan jeg på en pæn måde sy lynlås i disse tern?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og nej. Med den størrelse du fletter i, kan du sagtens få syet en lynlås i pænt. Men bliver ternerne rigtig store, kommer der længere imellem de punkter man syer lynlåsen fast til, og derfor bliver det svære og svære at få lynlåsen pæn.

      Slet