Til lyden af P3's Monte Carlo


Det er tilnærmelsesvis blevet en tradition, at resten af familiens X Factor tid er lig med min tid til småprojekter eller radiolytteri. Jeg er kørt lidt død i alt det her talent show hejs og trivielle genudsendelser i tv'et.

Det store hit er pt. P3's Monte Carlo, som jeg hels skal følge med i hver dag. Jeg mindes ikke, at jeg før har følt mig så underholdt af et radioprogram.

Forrige fredag fik jeg til en omgang Monte Carlo foldet min første gule påskelilje, og i fredags fik jeg fulgt op med yderligere 3. Det er stadig denne vejledning jeg har anvendt. Ved den orange/gule lilje har jeg forsøgt mig med at lime 2 farver papir sammen, men det fungerede ikke helt optimalt.

Så ensfarvede påskeliljer er vejen frem :-)

Så ensfarvede evighedsliljer bliver den nye vej frem - nu er jeg efterhånden nede på, at en lilje tager ½ times tid - modsat 1 time med første blomst.

17 kommentarer:

  1. Hvor er de bare smukke.... Endnu en type blomster, der ikke skal vandes.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Tror blandt andet det er derfor, at jeg er så betaget af dem :-)

      Slet
  2. De ser rigtig fine ud og så holder de også længere :)

    SvarSlet
  3. Super smukke - og langt mere holdbare end de friske :)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine, det var først da jeg gik ind på din blog, at jeg opdagede at det var folde-blomster :o)
    uhhh og så med MonteCarlo til arbejdet... jeg er fuldstændig enig, det er et super fedt radio-program.... ikke godt at sidde og sy til, man går glip af alle de fantastiske guldkorn de kommer med ;o)
    Måske jeg skulle prøve at folde blomster i stedet :) :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Det er der faktisk flere som har sagt. Til en start synes jeg, at de var lidt kunstige, fordi jeg egentlig hellere ville have foldet nogle andre, som jeg ikke kunne finde opskriften på. Men nu er jeg rigtig glad for dem :-)

      Slet
  5. Wow, hvor er de godt lavet. I det lille billede på min blog ville jeg have svoret, at det var ægte påskeliljer :) Så smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager jeg som et kompliment, mange tak! :-)

      Slet
  6. De er helt igennem fine! :D

    SvarSlet
  7. Rase!!!!
    Hvad er det for noget at lokke mig til - nu er jeg blevet helt hooked på at folde blomster. Du må da vide at jeg ikke kan stå for sådan noget papirfoldning!
    Dine er så flotte. Til gengæld rummer mine rig mulighed for forbedringer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og der må foldes :-) Tro mig, min nummer 1 er også pilskæv og helt hullet inde i blomstens midte pga. alt for mange folder. Nr. 2, 3 og 4 er blevet bedre og bedre. Men der er bestemt stadig plads til forbedringer her også.

      Slet
  8. De er rigtig flotte. Og jeg elsker også Monte Carlo - de to gutter er virkelig sjove.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har igen i dag siddet og fniset uafbrudt i 2 timer :-)

      Slet
  9. Perfekte til mig, der ikke kan tåle påskliljer :) og jeg synes også at Monte Carlo er et hit :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke før i år, har jeg tænkt over, at påskeliljer spreder duft. Har aldrig tænkt dem som noget der duftede. Er det mon "deres parfume" du er allergisk overfor?

      Slet