Vil du forsat kunne læse med?

Fra den 1. juli ophører Google Friend Connect med at eksisterer hvorfor alle jer 1375 faste læsere ikke længere får besked, når jeg poster indlæg. Skulle I stadig have lyst til at få sådan en besked, vil jeg anbefale, at I opretter jer på Bloglovin og begynder at følge bloggen på den måde.

Jeg har derfor indsat et lille lyserødt (fantastisk at det fås i lyserødt) ikon i min højre sidebar. Trykker du her, kan du få hjælp til at oprette en Bloglovin-bruger samt at følge min og en masse andre danske og udenlandske blogs.

Og man kan selvfølgelig stadig læse med ved at skrive www.genbrugblirguld.blogspot.com i adressefeltet - den del er som den altid har været.

Skulle der være spørgsmål ifm. skiftet til Bloglovin, hjælper jeg gerne pr. mail :-)

12 kommentarer:

  1. Ej...Er det den blå "tilmeld dig dette website" der forsvinder?? Øv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep - væk med blå, ind med lyserød :-)

      Slet
  2. Så vidt jeg kan se..... er jeg på "den nye dille" Bloglovin... så skal jeg bare lære at bruge den....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det virker relativt simpelt at komme ind på livet af. Synes bare det med, at man skal logge ind et sted ekstra for at se nye indlæg, er en anelse irriterende.

      Slet
  3. Du er forkert på den! Google har IKKE sagt at Google Friend Connect lukker og slukker - kun google reader - og de to ting har stadig intet med hinanden at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og listen over ting der lukker pr 1. juli er her: http://googleblog.blogspot.dk/2013/03/a-second-spring-of-cleaning.html

      Slet
  4. Hov - den anonyme er også skrevet af mig.. Hvordan skete det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine kommentarer, Alice. Jeg har vist ikke været specielt klar i mit indlæg. De 1377 som er connected til mig via Friend Connect, formoder jeg er det, for at få min blog ind på deres Google læseliste!?

      Ideen med, at jeg connecter mig med blog-indehavere, er at jeg vil have deres blog på min Google læseliste - som lukker. Derfor er der for mig ikke noget formål i, at "den blå knap" er at finde på min blog mere efter 1. juli.

      Desuden kan man ikke længere følge blogs "uden for Google" med Friends Connect. Ergo en grund mere til, at den ikke er så aktuel for mig. Herudover har der også været skriverier om Google arbejder på at lukke Friend Connect helt, så tænker jeg, at jeg lige så godt kan tage skridtet fuldt nu allerede nu.

      Giver det mening, eller er jeg gået helt galt i byen?

      Slet
  5. Google læse liste og google reader er jo netop ikke det samme?

    Google reader er en feed reader - og google læseliste er en liste over blogs som man har over en blogger konto?

    Jeg er absolut ikke fast læser nogen som helst steder for at få dem ind i min "læse liste" - alle i min google reader er tilføjet manuelt og komemr ind fast trods jeg er fast læser og gud ske tak og lov for det.

    Den eneste grund til jeg har tilmeldt mig fast læser rundt omkring er da pga. at det er krav til at deltage i give aways - sørgeligt men sandt ;)


    Vi er HELT enige om at google friend connect ikke kan tilføjes blogs der ikke er blogspot blogs - fx min. Det har google sagt i efteråret 2012. Alt det skriverier om der har været om at de vil lukke GFC helt har kun været fra bloggere selv og intet fra googles egen mund ;)

    Det samme gælder det vi ser nu - bloggere der har misforstået funktionen af de forskellige google services og derfor går over til bloglovin - hvilket jo er fair nok, men et voldsomt trist dårligt alternativ. For fx mig der overhovedet ikke kan holde bloglovin ud fordi jeg "kender" de alternative feed-readere, bliver det igen for mig "bare" en proforma profil hvor jeg kan følge diverse blogs som "fast læser" så jeg stadig kan deltage i konkurrencer. Når blogsene så skal læses vil jeg bruge en feedreader af en "bedre kvalitet" - det bliver i hvert fald ikke via bloglovin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov - når du skriver "google læse liste" går jeg ud fra du mener den stribe blogs man som fastlæser hist og pist har stående under sin blogger profil? Den liste er jo ikke "google reader" ;)

      Slet
    2. så vidt jeg forstår er google læseliste en del af blogger funktionen og læses/ses på ens profil på blogger.com?

      Slet
    3. Jeg håber du har ret. Dog fremgår jeg ikke som fast læser på alle de blogs, som jeg får ind på min læseliste. Så jeg er svært bange for, at lukningen af GFC også får indflydelse på vi "google-bloggeres" læselister.

      Foreløbig får den blå knap lov at blive, så må vi se :-)

      Men tusinde tak for dit input! :D

      Slet