En vandet tår

I søndags på det før nævnte loppemarked jeg besøgt med min mor, stod kaffekanden her pludselig på et bord foran mig. Det var egentlig den jeg startede med at ville eje - senere hen fik jeg forhandlet de to Lyngby vaser med ind i prisen.

Indvendig er kanden præget af lidt rust og en del kalkaflejringer som ikke just bærer præg af, at kanden har været brugt til kaffe. Natron og vand tager det desværre ikke. Så jeg tror, at den har stået med blomster eller lignende. Måske har den stået ude.

Derfor var kanden heldigvis også billig. Og med god samvittighed føler jeg, at jeg sagtens kan tillade mig at fortsætte den tidligere ejers ide med at bruge kanden til blomster :-) Jeg har nemlig en kande magen til i meget bedre stand. Så kan den blive fri for en vandet omgang kaffe.

12 kommentarer:

  1. Prøv at putte en opvasketab i kanden. Fyld op med kogende vand, og lad kanden stå natten over. Det kan muligvis ta' det sidste snavs... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tippet. Det vil jeg forsøge :-)

      Slet
  2. Den er så fin! Og sikke en dejlig handel, både Lyngby og Lotus! Den vil være så fin med blomster i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også godt tilfreds med handlen :-)

      Slet
  3. Skønne fund, Helene! Hvor er du heldig, der både har en til blomster, og en til kaffe! :D

    : ) Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været ret loppeheldig på det seneste :-)

      Slet
  4. Og endnu et tip, hvis det andet ikke giver resultat: Prøv at hælde masser af groft salt i kanden sammen med lidt vand - så ryster og drejer du kanden, så saltet "sliber" skidtet af.

    Det virker perfekt på te-aflejringer i tepotter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Kan mærke på et hele at min kande snart bliver meget hvid indvendig, hurra!

      Slet
  5. Flot kande, :-D almindelig husholdnings eddike og vand, er god til at tage kalk.

    SvarSlet
  6. Dorte: te aflejringer fjerner du endnu lettere med bagepulver og ganske lidt vand... sådan kan man også gøre sin køkkenvask skinnende - med mindre man har en anden vask end de fleste...

    SvarSlet