Fra bordet til væggen

Min elskede farmor har været på jagt i gemmerne og fundet to "tallerken-beslag" til mig, så jeg kan hænge tallerkener op på væggen. Daisy her er bare en test - meningen er, at blandt andet mine små orange lotusunderkopper skal op at hænge sammen med den helblonde Musselmalede tallerken jeg i sin tid vandt hos Mirjam Theresa.

Imidlertid er de to tallerken-beslag ikke nok til alle tallerkenerne. Så jeg skal have fundet nogle flere. Håber at være heldig på loppemarkeder, men jeg aner ikke, hvad jeg skal spørge efter. 

Er der mon nogle af jer som ved, om beslagene har et navn? Eller om de eventuelt kan findes på nettet et sted?

13 kommentarer:

  1. Jeg ved at de på engelsk hedder 'plate hangers' og de burde kunne købes hos isenkræmmere :)

    SvarSlet
  2. Ja, de findes hos isenkræmmere, i hvert fald hos Kop & Kande

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet - her vil jeg forhøre mig :-)

      Slet
  3. har set dem i genbrugsbutik i byen, skal de have en bestemt str. ???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og nej. Ud fra de to jeg selv har fået kan jeg se, at det er meget forskelligt, hvor meget fjedrene kan give sig. Så den størrelse kan man vist ikke regne med.

      Men min ide er, at jeg vil hænge små tallerkener op, små tallerkener som Lotus underkopper, Musselmalede underkopper og små flade ting i den størrelse. Så det er hvad de skal kunne nå om. Jeg gætter på, at det er den mindste størrelse som findes :-)

      Slet
  4. Mener at have set dem i Silvan, eller i hvert fald noget der ligner, men har samme formål...
    God jagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak! Besøgslisten af butikker blev lige forlænger :-)

      Slet
  5. Hvor bliver det fint! Jeg har netop bestilt en tallerken, som jeg også glæder mig til at hænge op med sådan en dims. Nogle tallerkener er så fine at de ikke skal stå i skabet :D

    Og hvor er det dejligt at du er så glad for den musselmalede at den får lov at hænge. Du var virkelig den helt rigtige vinder :)

    Jeg gad også godt engang have et par tallerkener med Lotus-mønstret. Indtil videre har jeg "kun" skålene og lidt kogegrej.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg drømmer også om at finde et par "rigtige" tallerkener med Lotus. Underkopperne er jeg lykkelige for - og de kommer helt sikkert til at pynte på væggen. Men de er meget små, så ret anvendelige uden kommer er de ikke.

      Slet
  6. Jeg har købt nogle hos min isenkræmmer, men jeg har også hos Panduro Hobby købt runde stof dimser med en lille krog til ophæng. De er ret smarte! skal blot limes på og man kan jo hænge alt muligt op med sådan en dims. Ha en dejlig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt set de varianter man limer på. Men jeg er så frygteligt bange for, at jeg ikke kan få dem pænt af, hvis jeg engang vil have tallerkenerne med fra væggen. Har du mon erfaring med det?

      Slet
    2. Jeg har en del erfaring med lim og porcelæn :-) så længe du vælger en lim som ikke er vandfast, kan man godt løsne limen med meget varmt vand, hvis det ligges i blød. Det er sågar lykkedes mig at løsne og fjerne sekund-lim fra porcelæn og lim fra en limpistol kan også fjernes med varmt vand :-)

      Slet
    3. Tak for rådene. Jeg vil kigge forbi Panduro :-)

      Slet