Gårsdagens loppefund

Første lørdag i april blev brugt hos spejderne i Farum. Indkøbene denne gang blev dog begrænset, for hold da igen ellers op med mennesker. Jeg bliver hver måned overrasket over, hvor mange som møder op. Det er ligesom jeg i månedens løb for fortrængt menneskemængden, og derfor glad møder op igen måneden efter.

Denne weekends tur til Farum blev dog lidt ud over det sædvanlige. Tænk, to midaldrende damer var ved at slå hinanden ned pga. nogle, undskyld sproget, skide termoglas. Sættet bestod af 6 glas, de havde så fået 3 i hånden hver. Her mente den ene dame altså, at det var okay, lige at hugge og rive/skubbe lidt, for at få fat i de sidste 3!?

Man kan blive møg ærgerlig over ting man ikke får med hjem - men derfra til at tilnærmelsesvis stjæle og slå/rive/skubbe/råbe. Der står jeg af. Synes det er pinligt, at voksne mennesker ender med at opføre sig sådan!

10 kommentarer:

  1. He he, det lyder nu ellers meget sjovt ;o)
    Men du har da ret. Når man står der, er man nødt til at acceptere, at en anden måske løb med guldet denne gang og det er jo så bare ærgerligt. Så er man nok selv heldig en anden gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det mindre sjove var, at "kampen" foregik op at høje stigereoler fyldt med glas. Heldigvis brød flere medarbejdere ind og fik det stoppet.

      Slet
  2. De der glas på billedet... jeg kan ikke se dem tydeligt nok, men hvis de er som mine, jeg har i kolonihaven, må du hellere end gerne få dem. ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fristende :-) Tror sådanne kaldes for caféglas nu til dags. Varianten her har trykt teksten 'Brazil' i bunden. Formoder, at det er fordi de i sin tid er lavet der. Det er hverken designerglas eller noget, men jeg synes simpelthen de er så fine!

      Slet
  3. Hvor lyder det vanvittigt! Ja, det er godt nok pinligt at ville opføre sig sådan.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Auf, det lyder helt vanvittigt! ;o
    Jeg var faktisk også selv derude, fordi troppen i min spejdergruppe er blevet bedt om at hjælpe. Jeg havde overvejet at kigge efter dig, men der var så ufatteligt mange mennesker. Og møbler. c;

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg påregner at komme i god tid næste måned. Jeg må ind og se efter de fine ting i "antik-afdelingen". Så engang, at der var Lotus og andre fine ting. Men man skal vist komme mindst en halv time før, for at kunne komme først ind. Måske vi kunne hilse på hinanden der måske?

      Slet
    2. Jeg skal faktisk ikke hjælpe til næste gang, men gangen efter vil jeg være der allerede kl. 8. Så vil jeg da mægtig gerne sige davs. cB

      Slet
    3. Jeg kan endnu ikke love, at jeg også kommer næste gang igen. Jeg vil selvfølgelig prøve :-) Men klokken otte er måske lige tidligt nok at komme, for jeg kan jo ikke komme ind og gå at kigge. Men jeg vil så gerne ind at se afdelingen med de "dyrere" ting, hvor der engang var Lotus. Så måske jeg kommer ved 9:15 - 9:30 tiden.

      Hvis ikke jeg husker det hen mod lørdagen om to måneder, når du skal hjælpe. Vil du så ikke lige skrive en kommentar herinde? Så husker jeg det :-) Har lidt meget om ørerne.

      Slet