Tip til rengøring af Cathrineholm/Lotus

Før kogende vand og natron
Det kan godt ske, at det bare er mig som er håbløst bagud. Men i tilfælde af, at der ude bag skærmene skulle være andre, som ikke kender til kombinationen af kogende vand og natron, bringes dette enkle tip.

Da jeg havde fået vasket alt malingen af mit lotus-fund fra i mandags, sad der stadig en del kalk og brunlige rester tilbage. Med ved at lade gryden stå med kogende vand og lidt natron af 2 gange, lykkedes det at få gryden tilnærmelsesvis ren.

Så kogende vand og natron kan være vejen til en ren gryde - for mig fungerede det i hvert fald perfekt!

10 kommentarer:

  1. Den blev da rigtig fin :-) Du skal at der ikke må være hul i emaljen, hvis den bruges til mad.
    Fin banner du har.

    SvarSlet
  2. Hej Helene
    Bagepulver og vand er også perfekt til grimme the kopper og kander, det går som en leg 👍

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig genialt, ja. Så alt kommer til at skinne her :-)

      Slet
  3. Det trick kendte jeg ikke, så tak for tippet

    SvarSlet
  4. Almindeligt eddike virker også fint. Det skal bare have tid til at arbejde.
    Jeg plejer blande det med vand og så lade det stå i vasen/skålen/bøtten natten over.
    Nemt og billigt. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder også dejlig nemt :-)

      Slet