Brugtvareterminalen, Viby






Jeg må tilstå, at jeg lige siden DR's program 'Skattejægerne' kørte over skærmen første gang, har haft et stort ønske om at få besøgt Brugtvareterminalen i Viby. I går bød muligheden sig endelig for en endagstur til Århus, hvorfor jeg lige måtte forbi til en omgang skattejagt :-)

Både mængden og kvaliteten af loppefund var helt fantastisk. Der var tilnærmelsesvis alt at finde. Mange ting kan findes flere steder i terminalen, så der går lidt skattejagt i den, hvis man som jeg leder efter specifikke ting.

Priserne var også i orden. Har lige siden jeg fandt mine 4 FDB-stole til bare 25 kroner stykket, ledt efter 2 mere. Min nærighed har bare ikke tilladt mig til at købe dem ramponeret på nettet til 600 - 800 kroner. I går slap jeg med 250 kroner pr. stol. Så fra mig til mig - 3 FDB stole :-)

Så skulle man komme på de kanter, vil jeg virkelig anbefale stedet! Får jeg en ledig dag i Århus igen, kigger jeg helt sikkert forbi.

22 kommentarer:

  1. That's awesome! So we do not have such a big fantastic store in Berlin...but I checked the connection over there...there is a train ;o)
    Cathrineholm on the first picture...and the koldplast stuff...and the lamps...LOVE IT! thanks for showing.

    SvarSlet
    Svar
    1. Actually I did only catch a small bit of the Cathrineholm and koldplast stuff with my camera, they have a lot more :-)

      Slet
  2. åh, der ville jeg elske at gå på jagt. Det ser helt igennem fantastisk ud :)

    kh
    Simone

    SvarSlet
  3. Det ser da bare lidt FOR skønt ud det sted, jeg må også snart et smut til Århus tror jeg ;-)

    SvarSlet
  4. Der er rigtig meget lækkert derude, men det er bestemt ikke loppe-priser - tingene ligger i den dyre ende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er jeg faktisk lidt uenig med dig. Synes priserne er væsentlig billigere ned på mange Nordsjællandske loppemarkeder. Altså det er ikke sådan billig-billig jeg har gjort et KÆMPE kup.

      Stolene jeg købte ligger på omkring 600 på loppemarkederne og 800 på nettet. Her gav jeg 250. Samtidig var meget porcelæn en del billigere end hvad jeg kan finde det til herovre på Sjælland.

      Slet
    2. Jeg har aldrig kigget genbrug på nordsjælland, men i forhold til at det ER genbrug så synes jeg at det er dyrt.
      Genbrug for mig skal være billigt for at det er sjovt, og jeg hygger mig da også de gange jeg er derude, men det er bestemt ikke der jeg hiver flest ting med hjem fra - der er det en tand for butik-agtigt for min smag :)

      Slet
    3. Priserne i Nordsjælland (især) er ofte i den høje ende efterhånden, desværre. Det gør nok lidt af udfaldet.

      Men jeg kan godt følge dig. Det var ret "butiksagtigt". Det er jo også vare som andre lever af at finde, som de videresælger. Flere sælgere har jo en "stand" i terminalen.

      Slet
  5. Det ligner et fantastisk sted. Måske man skulle planlægge en tur til Århus... i bil :-)

    SvarSlet
  6. Aj, så fedt, Helene! Der vil jeg også forbi, en eller anden gang... SUK! ;-)

    Kh Marthe

    SvarSlet
  7. Det er det fede sted. Trænger pludselig også til en endagstur til Århus

    SvarSlet
  8. Lækkert kender skam godt stedet da jeg selv bor i Århus ;-)

    SvarSlet
  9. Det er et lækkert sted, hvis man har en hang til gamle ting :)
    Jeg kommer også fra Århus og kender også godt butikken :)

    SvarSlet
  10. Du må da lige ha været i dit és der 😋
    Go pinse
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Tro mig, det var jeg også :-) Jeg gik rundt og vendte hver en ting i flere timer.

      Slet
  11. Elsker det sted! Der er så mange fine og skønne ting på et sted :-)

    SvarSlet
  12. Århhhh hvad, må klart afsted i Berlingoen inden længe !!!

    SvarSlet
  13. Åhh der vil jeg osse gerne op en dag.
    Jeg ser ikke meget TV men det program skulle jeg se .. om ikke andet så streamede jeg det på computeren. Kl 18 er altså et dumt tidspunkt at se TV (for mig)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sendetidspunktet passer heller ikke mig så godt. Men lige inden sengetid er det dejligt at se dagens afsnit :-)

      De optager i øvrigt nye afsnit igen, igen.

      Slet
  14. Det ser virkelig godt ud! Bare på dine billeder, har jeg da set 3-4 ting jeg nok ville ende med at købe! Ved du om der er tilsvarene steder i/uden for kbh?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender ikke til deciderede haller på den måde i Københavnsområdet, desværre.

      Slet