Først 5, nu 2,5

Som tidligere beskrevet, øsede det ned på Store Genbrugsdag i søndags. Inden jeg nåede at få set mig om, pakkede mange af "lopperne" sammen og tog hjem. Dog nåede jeg at forsøge min Lyngby samling med to askebægre.

Tidligere har jeg betalt den svimlende sum af 5 kroner pr. styk i den lokale genbrug. Men en mand nåede at blive så træt af regnvejret, at han bare ville have solgt ud hurtigst muligt. Så upti vupti, 2 askebægre for bare 5 kroner samlet. Hurra! Så bliver det vist ikke billigere :-)

Askebægrene gør sig glimrende med blok- eller fyrfadslys på. Mit nyindkøbte spisebord vil helt sikker tage sig fint ud med små samlinger af riflede lysestager.

5 kommentarer:

  1. Ja, ja, regnvejr er åbenbart ikke altid en ulempe....... heldige dig.....

    SvarSlet
  2. De der askebægre bruger jeg også til lys når der skal pyntes op på det lange bord og så er det godt at have mange:O) Jeg er lidt glad for at jeg fik sagt fra i år da de spurgte om vi ville deltage i Haslev, regn kan sætte en stopper for ethvert arrangement. Håber du fik lidt ud af at deltage:O)
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Regn kan nemlig stoppe meget. Det var virkelig ærgerligt, for hold da op et loppemarked de havde fået stablet på benene!

      Slet
  3. Sikke et super køb du fik gjort dig der - man har lov at være heldig trods regnen.

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle gode køb! Er vild med at det er riflet på en så ''grov måde''.
    Jeg er selv fan af porcelæn - og især den fine af slagten.
    Tag evt. et kig forbi min blog:

    http://paeneoverflade.blogspot.dk

    SvarSlet