Mange rum senere...



Så blev projekt sættekasse endelig klaret. Desværre tænkte jeg først på at tage et billede, netop som jeg havde placeret sidste del nips på sin plads. Nu tillader min dovenskab mig ikke at pille det hele ud igen, for at tage et billede. Så det må i lige få ved næste rengøringsdag :-)

Tusinde tak til Marthe, Maria, Elisabeth og Gitte, som alle har været så fantastisk søde at sende tapetstykker til sættekassen. Mængden af modtaget tapet er så stor, at jeg overvejer at tapetsere min store pinke sættekasse også... Det eneste som taler imod, er hele tilskæringsprocessen over flere dage. Rummene i ældre sættekasser har det med at variere i størrelsen.

Og apropos gamle møbler som får nyt liv. Flere "brokkede" sig til Store Genbrugsdag over, at det nogle gange er svært at få ideen til et projekt, og derefter at komme fra ide til færdigt projekt, eller at se en ting på min blog, og derefter lave noget lignende selv.

Jeg prøver så vidt muligt selv at smide vejledninger herind eller alternativt at linke, hvis jeg finder en vejledning på nettet. Men jeg tænker, at en mulighed også kunne være eksempelvis at prøve online video-workshops!? Eksempelvis kan man finde en række af dem omhandlende genbrug her hos Gitte Lacarriere.

15 kommentarer:

  1. Mit øje fanger det lyserøde rum med mariehønen i , - hvis jeg var dig ville jeg sætte en større ting i det rum, da jeg synes det kommer til at se ud som om du har glemt "tapetet" når der er så meget "væg" synligt ... Ellers super projekt , drømmer stadig om en sort og lidt mere neutral udgave til mit soveværelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Orv, det havde jeg ikke lige lagt mærke til selv. Fikser det lige :-)

      Slet
    2. Hov fik endnu en gang svaret underneden frem for under din kommentar .... Lærer det nok en dag

      Slet
  2. Det må være alt det billedkunst og edb undervisning der har farvet mig .... Sådan en blanding af Det gyldne snit , og at sætte en reklame op så prisen forsvinder ud af synsvinklen og trækker øjet mod ordet "Tilbud" i stedet - haha

    Hvis jeg skal lave en i sort , tror jeg jeg holder mig til grå,hvid og sort papir/tapet - måske lidt striber, men ikke for spraglet , da det er nogen meget små ting der skal stå der

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare blevet fin og sikke et arbejde, du har været ude i med tilskæring mv. - og jeg kan godt forstå, hvis du ikke lige orker et lignende projekt før om laaaang tid ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg holder i hvert fald lige en kunstpause :P

      Slet
  4. Hvor er det vildt men det ser hammer godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som om, at de mange timers tilskæring fortrænges, når resultatet bliver så fint. Fra sidste gang til denne gangs tapetsering, havde jeg i hvert fald helt glemt omfanget.

      Slet
  5. Ej hvor er det bare blevet godt. Og super at du kunne bruge lidt af tapeterne. Kh Maria

    SvarSlet
  6. Den er rigtig fin, sikken et arbejde!!!
    Tak for omtalen Helene!
    Hav en skøn dag.

    Glade hilsner
    Gitte

    SvarSlet
  7. Den er blevet rigtig rigtig fin! Men hvor er rummet med mariehønen?! Nu har jeg ledt og ledt, men kan altså ikke finde det :) tror måske jeg kan ane nogle af de stykker jeg sendte, ellers har du måske bare fået gengangere :) kan godt forstå du gerne vil i gang med den næste, men årh hvor er det bare et kæmpe arbejde!

    Klem Pernille

    SvarSlet
  8. Fjerde række med rum fra neden (rækken lige under den tværgående "pind"). Rum nummer 7 fra venstre.

    SvarSlet
  9. Hvilken maling har du malet med?

    SvarSlet