Største fletteprojekt til dato

En ordenlig samling Gevalia kaffeposer blev bare til 1,5 ring på kurven her. Den er suverænt mit største fletteprojekt til dato. Tanken er, at den skal kunne rumme alt mit bomuldsgarn. Får at garnets farver kan komme til sin ret, har jeg valgt at vende den hvide inderside ud på kaffeposerne.

Desværre er prisen på Gevalia steget markant gennem de sidste år, hvorfor omgangskredsen langsomt er faldet fra som Gevalia-drikkere. Så nu er der stop for garnkøb indtil loppemosteren min har leveret en omgang Gevalia mere :-)

14 kommentarer:

  1. Ih, jeg har et helt hæfte med vejledning til hvordan man fletter den slags.. Måske man skulle give det et forsøg, for det er godt nok nogle fine resultater man kan få ud af det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et fletteprojekt eller to vil ikke skade :-)

      Slet
  2. det lyder som et projekt jeg også har gang i! Er ved at flette en kurv til hylden i køkkenet. Det er ikke fordi kurven skal være stor, men bruger materialer fra et kasseret fletteprojekt (penalhus), så ternene er ekstremt små! Men held og lykke med projektet.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og i lige måde, nu du også har kastet dig ud i et evighedsprojekt med bitte små tern.

      Slet
  3. Det er da for et vildt projekt :) God fornøjelse, den skal nok blive fantastisk flot <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak! Pt. er Gevaliaposelageret sluppet op. Så projektet får lige en pause til der igen er poser på bedding :-)

      Slet
  4. Hvor vildt, den bliver jo mega lækker at have sit garn i, her drikkes kun gevalia, og Jepp det er dyrt, men smager fantastisk. Hende som får mine poser er godt tilfreds med at vi drikker så meget kaffe - smiler, det er jo utroligt meget der skal bruges

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke lært at drikke kaffe endnu, så jeg stoler på dig når du siger, at Gevalia smager det bedre end andre slags kaffe :-) Herligt at høre, at jeres poser ikke går til spilde.

      Slet
  5. Det ser godt ud. Held og lykke med det. Kig gerne ind forbi min blog. (glimtframitliv)

    SvarSlet
  6. Mon egentlig ikke at jeg har nogle Gevalia poser på lager... jo, 16 stk. som jeg nok ikke får brugt. Helene, Er du interesseret, så smid mig en sms på 24481039

    SvarSlet
  7. Hvor mange poser har du brugt på den og hvor store er ternene ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ternerne måler 7 x 15 centimeter - der kommer 6 stykker plastik ud af hver Gevalia kaffepose, hvis den åbnes "helt rigtigt".

      Der går 112 led til pr omgang, og der er pt. 8 omgange, altså knap 150 poser er der brugt alene til siderne. Så er der vel brugt 80 poser cirka til bunden er mit bud :-)

      Slet