I regn og slud skal Lotus ud?

Jeg mener ikke, at jeg har delt denne lille historie om en oplevelse med jer før. Men jeg fik sådan lyst til det, da jeg læste Jeanetts indlæg fra i går om lækre loppefund. Det er efterhånden et par år siden at episoden udspillede sig, men jeg tænker nærmest dagligt på den, når jeg går forbi min hvide og orange Lotus kaffekande.

En kold vinter er jeg ude for tilnærmelsesvis at hoppe en tur gennem enorme snemængder med min firbenede sneplov, Monty. Mens Monty får savlet over en puddelhund og vandet mindst 10 hække (på hver side af vejen, selvfølgelig), spotter mit øje den smukkeste Lotuskande på et havebord.

I regn, sne og slud, skal Lotus åbenbart ud. Hen over vinteren går jeg mange gange forbi, bare lige for at se, om kanden nu stadig står på bordet.

Generelt stikker det lidt i den materielt elskende del af mit hjerte, når gode brugbare ting står ude og forfalder. Det kan sagtens være charmerende med krukker som får patina osv osv. Men ting som ikke er beregnet til den slags "forfald", skal helst passes på, pakkes ind og pakkes ned. Så har mit lille materielle hjerte det bedst :-)

Tilsidst tog jeg mod til mig, og lavede en lille fin tegning med tekst og smed i husets postkasse. Kort efter fik jeg en invitation retur - næste gang jeg gik forbi, skulle jeg bare luske ind i haven og nappe kanden med mig hjem.

Samme dag som invitationen dukkede op, drog jeg på tur i en ukendt have. Havde forberedt mig på, at mindst en nabo kom løbende og ville beskylde mig for tyveri. Men ingen bemærkede at kanden kom med mig hjem :-)

6 kommentarer:

  1. Hvor heldigt du fik "reddet" kanden. Jeg hardet på samme måde. I min søns vuggestue har de, I SANDKASSEN??, en fin lille grøn Lotus kasserolle. Dit indlæg gør, at jeg skammer mig over ikk at ha' spurgt på gryden. Det gør jeg NU!! :-) tak for en skøn blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du gøre! Selv tak :-)

      Slet
  2. Det minder om mig! Jeg går altid ind og spørg hvis nogle har smidt noget "skrald" ud. Det var sådan jeg fik min Børge Mogensen gyngestol :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Orv. Det var da heller ikke så ringe en fangst :-)

      Slet
    2. Den har jeg også været på ..... I en have ud til en stor vej her i Glostrup stod en havepavillon præcis som den jeg søgte, så jeg gik ind og spurgte om jeg måtte købe den ? De brugte den ikke mere så jeg fik den billigt, da vi skulle hente den ville beslagene ikke rigtig lade sig skille så vi tog den i eet stk over hækken og ud på den store vej hvor vi hver gang en lygtepæl skulle passeres skulle blive enige om cykelsti eller fortov ? Den er 3 m i diameter, vi har set mærkelige ud med vores fangst men det var billigt ! Og vi har den endnu !

      Slet
    3. Fantastisk! :-) Haha... Ville nu gerne have set jer bakse den væk af den trafikkerede vej.

      Slet