Lidt æblejuice senere...


I takt med, at der kommer kartoner til, får jeg kæmpet mig videre med min flettede kurv. Fremgangsmåden er meget anderledes end den jeg plejer. I virkeligheden minder den nok meget om måden hvorpå julestjerner flettes. Metoden kan ses her og i mit indlæg her.

Desværre giver selv 1 liters kartoner nogle meget store tern, hvor jeg gerne så dem meget mindre. Skal dette lade sig gøre, skal man nok helt ned og flette af eksempelvis disse små  brikker fra Arla med kaffemælk, hvilket jeg desværre ikke har tilgang til. Måske der sidder et par af jer derude med gode bud på alternativer? :-)

13 kommentarer:

  1. 1/4 l mælk må kunne give nogle mindre tern. Hvis du har kontakt med en skole hvor de får skolemælk, skulle det ikke være så svært at samle sammen

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne slags kartoner giver desværre den samme størrelse tern, idet de, når de trykkes flade, opnår den samme brede som 1 liters kartonerne.

      Slet
    2. Her i Jylland er der forskel på omkredsen af 1/4 l(21cm) og 1 l (ca 29 cm) kartonerne.

      Slet
    3. Fedt for jer! :-) Målte lige vores små fløder og en tilsvarende mælk. Det er same, same. Desværre.

      Slet
    4. Det er vist også kun drikke mælk der laves i de små drikkevenlige flasker. Se evt. Skolemaelk.dk. Man kan også være heldige at finde dem i køledisken.

      Slet
  2. http://schaldemose.blogspot.dk/2012/12/diy-flettet-kurv-af-cykelslange.html

    Her kan du se metoden brugt på cykelslanger

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk - tak for kigget!

      Slet
  3. Du kan også bruge toiletruller..:)? evt. spraymal den bagefter for at lidt mere spændende look

    SvarSlet
  4. http://emilieskreativeblog.blogspot.dk/2013/06/ny-form-for-flet.html
    Jeg fletter af chips- eller kaffeposer, hvor jeg bare folder poserne (så materialet bliver lidt kraftigere), så taper jeg det sammen, så det bliver til en "ring"

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for inspirationen :D

      Slet
  5. hvor ser det godt ud

    hvordan laver du det med man kan se det du har til salg dle det op i grupper har prøvet og sidde og bøvle med det men kan ikke finde ud af det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg opretter forskellige sider. Det er en gadget man kan tilføje i layout.

      Slet