Biblioteksskatte og juleinspiration


På bibliotekerne i Frederikssund Kommune har man taget initiativ til at gemme en masse biblioteksmateriale, som ellers ville være strittet ud. Alle biblioteksskattene bliver pt. samlet sammen og gemt til efterårsferien.

I efterårsferien er der planlagt en workshop på hver af kommunens biblioteker. Jeg har fået æren af styre slagets gang - behøver jeg sige, at jeg glæder mig? :-) Til den tid vil det blive muligt at prøve kræfter med alt fra foldning af æsker og rosetter af eksempelvis tegneserier og magasiner, til fletning af armbånd og dekorering af genbrugsposer.

Mere info følger selvfølgelig her på bloggen, når vi kommer nærmere :-) Pt. er forberedelserne godt i gang. Lige nu forsøger jeg at få kreeret en lille kollektion af æsker som kan inspirere til at kaste sig ud i sin egen. På billedet ses en æske foldet af to mælkekartoner med indersiden ud. Æskerne er foldet efter min vejledning og dekoreret med træperler bundet fast med garn, grønt papir og glimmerlim.

3 kommentarer:

  1. Perfekt til julegaverne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tænker jeg også :-) Og æsken kan jo sagtens fremstilles større ;-)

      Slet
  2. Det er så flot! Man tænker ikke lige mælkekarton..

    SvarSlet