Lidt for nysgerrig

Jeg er generelt ret nysgerrig anlagt og har været det siden jeg var helt lille :-) Især husker jeg episoder, hvor min far har haft, i mine øjne, spændende ting stående på sit kontor.

Engang opdagede jeg en lille bitte nøgleringsrobot i plastik, samlet af mange små dele. Selvfølgelig skulle jeg liiige prøve at skille den ad... Og stor var panikken, da jeg så ikke kunne få samlet den igen, og få den stillet tilbage på dens plads, inden min far fandt mig og plastikdelene. Ups!

Sidenhen fik jeg jævnligt lov at skille den ad og samle den igen. Da jeg blev større og fik min egen sættekasse, fik jeg også lov at låne den til pynt. I går fik jeg så lov at tage den med mig, når jeg flytter, som et sjovt lille symbol om min til tider for store nysgerrighed.

Derfor er jeg blevet mere nysgerrig. Jeg mener nemlig, at jeg engang fik fortalt, at der findes lignende robotter. Men hvor er den/de fra? Og findes der mon flere? Har forsøgt at lede på diverse loppemarkeder og i genbrugsbutikker, men har ind til nu intet fundet.

17 kommentarer:

  1. Sikke en sød historie :) Det er sjovt som man havde nogle forskruede ideer om hvad ens forældre ville blive sure over! :D Har dog aldrig set den før, men er sikker på at der ikke kun er lavet en af slagsen :)
    Hilsen fattig-bloggeren

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis - små "skide" plastikdele som så nemt som ingenting kunne samles til en robot igen ;-)

      Slet
  2. Hvor er den fin. Jeg tænker, at den måske er fra et Kinder-æg, men er ikke sikker.
    Held og lykke med at finde flere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kinderæg har jeg ikke overvejet, men det var da et glimrende bud! :-)

      Slet
    2. Er kroppen ikke for stor til at kunne være i et Kinderæg ???? Synes i øvrigt at kunne husker at der står navn på alle kinderfigurerne , husker ikke om der står "kinder" eller et firmanavn men syntes jeg kan se nogen bogstaver med et nr under for mig ....
      Skal dog ikke kunne sige om det kun er på mine egne "samlerfigurer" , da resten er kasseret

      Slet
  3. De er vist fra noget Irma kaffe ´fra 70erne eller deromkring hvis jeg husker rigtigt, har selv to

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for infoen! Nu kom jeg da en stor del tættere :-)

      Slet
  4. En sød historie! :-)

    Mine bedsteforældre havde en hel pose fuld af disse figurer, da jeg var barn i 1960'erne, og min søster og jeg elskede at lege med dem ...! Der var forskellige figurer (bolde, hunde etc. og måske også robotter), og delene kom vist nok fra kaffe (som den anonyme også skriver). Og IRMA er ikke noget dårligt bud. Men de er altså fra 1960'erne eller før!

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for info, Lisbet. Så passer det med, at der har været flere ting end bare min lille robot her :-) Så er der også god mening i, at fortsætte jagten på loppemarked osv.

      Slet
  5. Jeg husker også noget med Irma-kaffe - måske snarere cirkelkaffe, da det var den, min farmor brugte. Jeg er fra '6, så sidst i 60'erne er nok et rimeligt bud. Der var forskellige ting, man kunne samle, en bold, en robot, en bil måske flere. Nogle af delene var gyldne, og hvis man samlede en helt gylden ting, havde man vundet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Cirkelkaffe giver god mening - hørte lige min far ad. Den brugte de nemlig. Vil da holde øje med gyldne dele så ;-)

      Slet
  6. Mener at kunne huske en bold/kugle i samme stil....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber på en dag at være heldig at finde bolden på et loppemarked eller eventuelt i en genbrugsbutik. Det kunne være sjovt at se resten af "robot-serien" :-)

      Slet
  7. Jeg har en elefant i samme stil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan man måske få lov at se et billede, Julie?

      Slet
  8. Jeg har også haft et par elefanter og en bold.
    Gad vide om jeg stadig har elefanterne i en kasse ?
    Og de fulgte med Irmas blå kaffe i 60èrne.
    K.h. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være konklusionen på det hele - Irmas kaffe :-) Ville elske at se billeder, hvis du engang ved lejlighed finder tingene.

      Slet