Bloggere i Odense

Ja, hvordan skriver man så det her? :-) Som alle dem der har prøvet at flytte "langt væk hjemmefra" sikkert kan nikke genkendende til, er det i opstartsfasen lidt svært at være revet væk fra de vandte rammer. At mængden af mennesker man på forhånd kender det nye sted er yderst begrænset, gør det bestemt ikke nemmere.

Den tidligere arbejdsplads skal erstattes med en ny, forhåbentlig, og familie, venner, og bekendte er ikke lige i nærheden, og de bloggere fra nabolaget man før hilste på og mødtes med er heller ikke tæt på. Derfor er jeg lidt nysgerrig.

Ingen tvivl om, at der findes mindst lige så mange bloggere i Odense, som der gør i Nordsjælland. Men er I nogle som mødes fast en dag ugentligt, en weekend i ny og næ eller måske på en helt tredje måde. Er i kreative eller mødes i bare til snak over en kop et eller andet? Og er det måske noget man kan få lov at være en del af?

Svaret behøver ikke være en kommentar her på bloggen, det kan også være i en mail.


28 kommentarer:

  1. Jeg er vældig kreativ og bor i Odense, men kan ikke finde ud af at lave en blog, så jeg er på Instagram. Der hedder jeg "Bloblen".

    SvarSlet
    Svar
    1. Fine ting du sysler med. Jeg har det så lige omvendt, er ikke på Instagram. Men her er det jo netop fordelen, at man godt kan kigge med, selvom man ikke selv har en profil :-)

      Slet
  2. Er du flyttet til Odense? Hvor hyggeligt! (Ikke, at jeg bor der længere, altså....) Jeg ved, at der sker mægtig mange hyggelige og kreative ting på "Kulturmaskinen" ved Brandts klædefabrik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mente heller ikke lige at huske, at du befandt dig på de kanter :-) Har stiftet bekendtskab med Kulturmaskinen, vældig fint tiltag!

      Slet
  3. Jeg bor i Odense.
    Jeg er med i en læseklub sammen med andre bogbloggere fra Odense. Vi mødes en gang om måneden.
    Her på lørdag er der bloggertræf ved Rosengårdscenteret, hvor folk kommer fra nær og fjern. Så lidt sker der da :)

    min blog er: fuglsangforoven.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :) læseklub lyder da super hyggeligt. Er det noget man må være med til?

      Slet
    2. Herligt at se, at min indlæg kan være med til at skabe kontakt andre imellem :-) Desværre er jeg selv super dårlig til at få læst skønlitteratur. Det eneste jeg begraver næsen er mine studiebøger, det tæller vist ikke. Men fantastisk tiltag, og tak fordi du skrev.

      Blogtræffet skulle jeg nok have kendt til lidt før, for at kunne nå at melde mig til. Men nu ved jeg da, hvad jeg skal holde øje med :-)

      Slet
  4. Hej Helene.

    Velkommen til det fynske. Jeg bor ikke lige i selv odense, men lidt udenfor, og har på et tidspunkt mødtes med et par andre bloggere i ny og næ. Kunne ikke ses så ofte med dem pga. job. Og snoretoppen som du også kender i forvejden bor på langeland, så der er skam muligheder nok for at mødes med andre.
    Så du må bare sige til så kan vi sikkert finde ud af noget.
    Knus Lene ( snoretoppens mor )

    SvarSlet
  5. Jeg bor på Nordfyn, men vil gerne være med til at mødes med andre bloggere, når det er muligt.

    SvarSlet
  6. Velkommen til byen. Bor også i Odense. Har tidligere haft planer om kreaklub og hygge, men det et lige det med at få gjort noget ved det. Så måske vi skulle prøve at stable noget på benene? Jeg er i hvert fald klar og ligger også gerne hus til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Så var det måske ikke helt håbløst, mit indlæg :-) Og fedt at du lige blev opmærksom på "læseklubben".

      Slet
    2. Velkommen Helene!
      Jeg bor i Odense nu på fjerde år, og selvom jeg lige pt kun blogger om mad ville en krea/hyggeklub bestemt være noget jeg ville være interesseret i, for jeg sysler med diverse sære projekter som det bestemt kunne være hyggeligt at mødes om :)
      Hvis du/I får eller vil stable noget på benene så send mig endelig en mail.

      Slet
    3. Hej Line. Super :-) Jeg giver lyd, hvis der bliver stablet noget konkret på benene.

      Slet
  7. der er en håndfuld bloggere der skal mødes næste weekend i Odsense men de er mere fra hele landet.

    jeg ved ikke om de gør det igen senere hen da man skulle tilmelde sig inden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tilmelding er vist for sent nu - men nu ved jeg da hvor jeg skal holde øje :-) Tusinde tak for info!

      Slet
  8. Ej hvor hyggeligt du er rykket herover af :)
    Flyttede som min mor skriver til Langeland forrige år, og min søster Bianca bor i Odense, så vi kreahygger da engang imellem :)
    Desværre er det ikke fast med nogle for mit vedkommende da det alligevel tager lidt tid til Odense, men er da derinde nogle gange om måneden..
    Odense er en super hyggelig by, kig forbi kulturmaskinen, det er et af de steder jeg selv gerne vil besøge, der skulle ske en masse..
    Håber du falder godt til herovre.
    Kh Micha

    SvarSlet
  9. Jeg er ikke i et blogfællesskab, men jeg mødes sammen med en lille håndfuld andre "nørklere" ca. en gang i måneden. Vi skiftes til at holde "træffet" og tager hver især noget forskelligt spiseligt med. Det er altid rigtig hyggeligt, og jeg elsker, at vi kan inspirere hinanden og hjælpe hinanden med de forskellige kreative projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder ellers super hyggeligt - fedt at i kan inspirere og ikke mindst hjælpe hinanden :-)

      Slet
  10. Ej, hvor spændende, Helene, at du nu skal til at møde nye kreative sjæle som dig selv : ) Jeg har talt om dig til en super sød blogger, som jeg mødte til blogtræffet i Designkartellet i somres, hun er også indflytter til Odense, og super kreativ og dygtig. Måske skulle du kigge forbi hendes blog, hun er også på IG, @Ivalusen hedder hun der, og hendes blog finder du her: www.ivalusen.blogspot.com.

    Kh Marthe

    SvarSlet
  11. Jeg er også lige flyttet til Fyn :-)

    SvarSlet
  12. Hej Helene

    Ej hvor sjovt at du er flyttet til Odense : )
    Jeg flyttede selv hertil fra Hillerød for ca. 4 måneder siden. Jeg har fulgt din blog længe og selv om jeg har en yoga-blog er jeg temmelig kreativ alligevel ; )
    Håber jeg må komme med når i ses : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt, og så lige netop fra Hillerød også. Jeg har ikke helt overblik over om der bliver stablet noget konkret på benene lige nu og her, men jeg skal nok give lyd, hvis det sker :-)

      Slet
  13. Hej Helene

    Jeg har først set dit indlæg nu, men bedre sent end aldrig... Jeg har set på instagram, at Britta Storm holder blog- og instagramtræf i Odense den 16. november. Du kan se mere om det her: blogogigodense.blogspot.dk Så kan du da tilmelde dig det, hvis du kan den dag. Jeg er sikker på, der kommer mange kreative mennesker, så du kan møde nogle, der bor i eller omkring Odense og måske få kontakt med nogen derigennem, som du kan mødes med engang imellem :-)

    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tippet, Birgitte :-)

      Slet
    2. Det var så lidt. Nu har jeg lige set på instagram, at hun aflyser det :-( Hun skal opereres i november og kan derfor ikke overskue at holde træffet også. Men hun skriver, at hun forventer at holde noget til foråret i stedet. Skal jeg give dig besked om det til den tid???

      Slet
    3. Det må du meget gerne :-)

      Slet
    4. Glemte lige at skrive tilbage til dig... Jeg vil forsøge at huske at sende en mail til dig, når jeg hører noget om blogtræf i Odense :-)

      Slet