Held i uheld

Det var egentlig planen, at loppejagten skulle have gået for fuld skrue både i lørdags og søndags. Desværre havde jeg ikke lige overvejet omfanget af en aften og nat med endnu en fuldtræffer af en Nephew koncert i Odense, så lørdagen blev brugt på langs i stedet.

Søndag blev min bedre halvdel i loppesammenhæng, Louise, desværre syg. Så jeg drog på loppetur alene sammen med mine forældre. De sidste år vi sidst i september besøgt et stort marked til fordel for en lokal idrætsforening. På trods af størrelsen, har jeg de seneste år kun købt småting, som det ses af mine tidligere indlæg her og her.

I år lykkedes det dog på meget overlegen vis min far at tage kampen op med flere hundrede møbelhungrende loppegængere og tiltuske sig den smukkeste og i øvrigt møg billige teak kommode. Han havde forstået vigtigheden af de helt "rigtige" håndtag, som hans datters drømmekommode SKULLE have.

Pludselig blev Louises plads i bilen fyldt helt ud. Min far måtte endda i gang med at skrue benene af, så vi ikke var nød til at køre med halvåben dør, deportere mig til bagagerummet eller alternativt at spænde kommoden på taget :-)

11 kommentarer:

  1. tillykke med din nye flotte kommode.

    SvarSlet
  2. Jeg er ret vild med din nye kommode! Jeg elsker teak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kigget efter det længe, men har først for nyligt fået "taget hul" på køberiet af teak. Først med bordskånere og nu en kommode.

      Slet
  3. Hvor er den skøn! Bare jeg kunne overtale kæresten til den slags, men måske er der håb med et kommende krearum i sigte:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk - og dejligt med familie der forstår HVOR vigigt det er at det er HELT rigtigt ;)

    SvarSlet
  5. Tillykke med det fine fund. Den er præcis magen til den vi har stående i stuen. Min mor gjorde jo i øvrigt også nogen fine fund derude ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Glæder mig også til at få kommoden ind i min stue. Der var rigtig mange fine ting i år. Desværre nåede en dame at købe Daisy-stel foran mig :S

      Slet
  6. Lækkert - den ser bare fin ud!

    - Anne

    SvarSlet
  7. Jeg slår lige lidt til mig selv - jeg ejede sådan en smuk kommode for en del år siden, men har først lært at sætte pris på teak inden for det seneste års tid. Længe efter jeg smed det ud - jeg er en tosse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er langt fra den første som har fortalt en sådan historie. Selv mine forældre har meldt sig ind i klubben vedr. de kuglelamper som jeg nu forguder - de havde et fantastisk fint eksemplar, men smed den ud. Nu synes de godt om dem. Øv bøv!

      Slet