Ophængning af fugle?

Indrømmet, det her indlæg bærer lidt præg af omvendt rækkefølge. Jeg plejer at nyde mine små næbede flyvere fra det engang eksisterende Daells Varehus på udsprungne grene om foråret. Imidlertid har jeg fået en brændende lyst til at hænge dem op nu - typisk mig!

Lige nu er grenene udenfor desværre ret kedelige, som billedet viser. Overvejede at iføre dem en gang hvid maling. Det fungerer bare stadig ikke helt for mig med en vase og grene på spisebordet - og desværre for mig er min fantasi er sluppet helt op på det punkt.

Efter at have konstateret, at en vase med kedelige grene ikke fungerede, overvejede jeg kortvarigt en gren fra en troldhassel, men jeg kan ikke hænge den op i loftet...

... herfra er jeg ikke kommet videre. Mon der skulle være nogle af jer, som ligger inde med en eller flere gode ideer? I så fald modtages de med kyshånd!

9 kommentarer:

  1. jeg har en troldehassel stående i en gulvvase.

    SvarSlet
  2. Find et sted med hængepil, klip nogle af de lange ranker og lav en sød krans til at hænge dem på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og der skulle stå "hængebirk" ikke pil. Birk er bedre ;)

      Slet
  3. Hvad med at spraymale grenene? Hvide eller en pang-farve?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  4. En mobil kanske? Antingen en sådan med vågräta "pinnar" i olika höjd eller så gör du en ring att hänga fåglarna från.

    SvarSlet
  5. De er så skønne de fugle.
    Jeg har mine hængende på grene i en stor vase hele året.

    Når juletræet skal pyntes, hænger de skønne fugle på de øverste grene, ligesom de gjorde hjemme da jeg var lille.

    SvarSlet
  6. Jeg har også mine fugle fremme nu, de er på grene hvor der er viklet stofrester omkring pyntet med knapper. Når det bliver jul kommer fuglene op og hænge på juletræet.

    SvarSlet
  7. apropos daels varehus....fortalte en ven den anden dag om denne side, hvor man kan læse de gamle kataloger: http://www.trendsales.dk/search-advanced?search=;i=1;f=156);u=132111;

    er det ikke genialt?

    Hilsen Susanne fra http://recyklisten.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk i forbindelse med præcis disse fugle lavede jeg for et par år siden et indlæg med link til katalogerne, hvor fuglene var i. Slog dem op et par år, for at se prisstigningen på dem - bare for sjov :-)

      Personligt er jeg ikke gammel nok til at kunne huske katalogerne fra min barndom, men der er et eller andet nostalgisk over dem alligevel.

      Slet