Dækket med Daisy


Bedre sent end aldrig. Gæsterne er smuttet, har spist kiksekagen og sågar aftensmaden også. Den fik alt hvad den kunne trække af Daisy. Jeg manglede bare lige flere store kopper a la den enlige på billedet.

1-2 år tilbage drømte jeg om at kunne dække mit eget STORE spisebord med blomster. Nu lykkedes det så. Stor, stor tilfredsstillelse, selvom en gæst tillod sig at påpege de mange og klare farver, og han har helt ret. Men sådan bor jeg bare bedst. Blandt farver, blomster og Daisy!

15 kommentarer:

  1. Åh det stel er så smukt... Jeg har nogle dybe tallerkner og det er det eneste. Ville ønske jeg, havde lige stort held som dig med dine loppefund hist og her..

    Fedt er det, man bliver bare så dejlig glad af at se på det porcelæn :-).

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender loppeheldet i din retning. Jeg har ikke fundet Daisy længe - eller det jeg fandt blev købt af en anden for snuden af mig. Så det må snart være din tur så :-)

      Man bliver nemlig glad i låget af motiver, farverne og formen.

      Slet
  2. Stort JA til farver.
    Fri mig fra kedelig, ensformig stilighed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også helst foruden :-)

      Slet
  3. Det er altså også bare et af de pæneste stel i verden. Ih hvor bliver jeg inspireret af dig og alle dine retro/vintage ting. Jeg vil også ha'! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så er missionen herfra jo lykkedes :-) Farver, retro og blomster til alle. Haha.

      Slet
  4. Hvad er historien bag stellet? Jeg kender det nemlig ikke.... Men det er supersmukt, kan godt forstå du elsker det..... Man må sige du gør tingene fuldendt... Retrostel bruges til retrokager.... Det kan vi vist roligt kalde kiksekagen..... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sand retroånd... Kiksekagen kom dog primært på tale fordi jeg ingen ovn har - så er det svært at lave ret mange kager ;-)

      Stellet Daisy er norsk, designet af Oliver Ture Gramstrad, hvorfor der står 'Ture design' bagpå. Fabrikken som også producere mange andre rigtig flotte "retro" stel som Thor Viking er Figgjo Flint.

      Findes der en mere specifik historie bag stellet kender jeg den ikke. Men jeg elsker at læse om alle stellene, så måske der engang dukker noget op!? :-)

      Slet
  5. Det er så fint det stel - håber at du finder flere af de store kopper :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt dem faktisk i september, altså flere store kopper. Men en anden dame som kom samtidig nåede at tilbyde betaling før mig, så de kom ikke med mig hjem. Kan godt mærke jeg stadig er lidt ærgerlig, mens jeg skriver om det igen.

      Men jeg leder videre, gør jeg :-)

      Slet
  6. Jeg har en Daisy kop dog uden underkop, 2 tallerkener samt 2 skåle. Hvis det var noget ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da super spændende :D

      Slet
    2. Skriv en mail til henridarling@gmail.com så sender jeg lige billeder :)

      Slet
  7. Jeg synes det er godt at se et ungt menneske, der ikke bor i kun sort og hvidt design ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi er en truet race - i hvert fald i min omgangskreds. Sort, metal, hvid og grå synes at være det hippe lige pt. Men så er der flere farverige sager til mig :-)

      Slet