Så gik den ikke længere... Julepynt


Så gik den simpelthen ikke længere. Kassen med julepynt blev gravet frem fra gemmerne på trods af, at det endnu ikke er december. Da jeg selv udgøre hele min husstand, er der kun en nå til enighed med. Overvejelserne var derfor ikke mange, da jeg i går aftes pludselig fik en ustyrlig lyst til at hænge julepynt op.

Som den faste læser vil vide, har jeg i flere år forberedt min første jul i egen bolig. Diverse loppemarkeder og genbrugsbutikker er jævnligt blevet plyndret for julepynt. Først for bare at have lidt pynt, senere fordi jeg blev helt bidt af et finde nye glasmodeller. Alt sammen med det resultat, at jeg i hvert fald ikke går ned på julepynt foreløbig!

7 kommentarer:

  1. Hej Helene
    Det er da på tide at få pyntet...jeg har fødselsdag den 8.11. - og hvert år ønsker jeg mig at der bliver pyntet til jul på min fødselsdag...og jeg får altid mit ønske opfyldt :-)
    Det er ren hygge at gøre det og ren hygge at være i huset, når der er pyntet...god fornøjelse
    Mvh Frille

    SvarSlet
    Svar
    1. Genialt ønske! :-) Har selv fødselsdag d. 9. december, så det er lidt sent at ønske sig en oppyntning.

      Slet
  2. Puha det indlæg gav helt mig til at skyde gang i jule pyntningen hjemme hos mig... nu ved jeg hvad min aften skal bruges på!

    nicenails-byastrid.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Hej Helene! Jeg er selv helt vild med de gamle retro glaskugler og fugle til at pynte juletræet. Men har bare ikke haft held med at finde nogen. Har du nogen tips til gode steder hvor jeg kan være heldig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Personligt opsøger jeg alle de steder som ikke virker så besøgte. Små "ukendte" lokale loppemarkeder eller dødsboer som annonceres i avisen, hvor alt sælges billigt. Her har jeg selv købt mine fugle til omkring 1 krone stykket :-) I genbrugsbutikker har jeg aldrig fundet fugle, kun kugler. Her er prisen som regel også lidt dyrere.

      Slet
  4. Kan ane et par jeg savler over, og som gerne må komme på ferie hos mig i december - vi kunne lave en dele ordning , jeg har dem hele december, og du de resterende 11 måneder - fin fordeling ikke ???

    Hilsen Karina/Rhino, som igen ikke kan skrive under mit eget profilnavn !!

    SvarSlet