Solskin og lopperæs

Klokken 02 i nat måtte jeg overgive mig til min seng og droppe mere læsning til dagens forelæsning. Emnet var som sådan spændende nok, men det var som om, at hele verdenssituationen var skrevet med ind i teksten. Ergo bliver det en stor opgave for læseren 20 år senere at rumme begreber, tid og verdenssituation!?

Tanken om at jeg skulle tidligt op for at læse videre var nok til at jeg faldt i søvn med det samme. Men modsat den trælse morgen jeg havde forudset, vågnede jeg op til solskin ind ad vinduet, en aflyst forelæsning og en invitation til café- og loppetur.

Køb blev der kun gjort på af. Lidt julepynt, karton og en hyacint-"beholder" var alt. Men hvilken dejlig mandag alligevel!

6 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker bare hyacintløg - de pynter så fint!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er vi vidst meget enige på det punkt. Kan godt afsløre at der pt. findes 8 stk. her rundt om mig lige nu. Der dufter himmelsk!

      Slet
  2. Dejlig overraskelse at vågne op til. Det samme håber jeg sker for mig i morgen - altså aflysning af en eksamen. Må nok snart starte med at forberede mig lidt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt og lykke :-) Sandsynligheden for aflysning er nok væsentlig mindre, nu det ikke "bare" er en forelæsning.

      Slet
  3. Skal nok sige til når din split hyacinter er på markedet.. :-)

    SvarSlet