12. december - gaveæske af genbrugskarton

På trods af, at jeg er mester til at gemme alverdens gaveæsker, kan jeg alligevel komme i den situation, at jeg står og mangler en gaveæske akut. Selv om man tænker sig om i supermarkederne og fravælger varer med for meget emballage, kan man næsten ikke undgå, at der er papkasser om nogle varer. Sådanne papkasser redder tit situationen hos mig.

Fremgangsmåden er meget simpel: Først skiller jeg æsken ad i samlingerne og samler den med vrangen ud. Herefter klipper jeg af papkassens top, så der på den ene langside er en klap til at lukke toppen med, mens der midt på toppen af papkassens anden side er en lille 2-3 centimeters bred flap som kan lukkes ind og "låse" låget fast, så ikke papkassen utilsigtet går op:


Er man overbevist om, at modtageren bare flår pakken op, er det måske meget at gøre ud af kassen, at man bruger tid på at vende den ensfarvet vrange ud. Alternativet er at lade det oprindelige motiv vende ud og bare dække det med gavepapir. Alternativt kan man dekorere æsken, hvilket jeg viser nærmere d. 17. december :-)

Morgendagens kalenderlåge kræver 2 stk. A4 ark brunt/gråt eller hvidt karton. Det skal helst være karton, ikke tyndt papir og heller ikke alt for tykt pap. Selv har jeg brugt gråt karton fra bagsiden af A4 blokke med skrivepapir. Herudover kan man bruge et lille stykke rødt karton, det er ikke et krav. Personligt har jeg "slagtede" min pakke med køkkensalt, for at få fingre i lidt rødt karton :-)

2 kommentarer:

  1. Jaa, hvor jeg bare synes dine genbrugsidéer til jul er gode! :D Jeg har tilføjet dig på min liste over andre blogs - måske du vil kigge forbi?

    www.kristinalyngsoe.dk

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre :-) Jeg vil helt sikkert kigge forbi!

    SvarSlet