17. december - Rosetter med julemelodier


Som nævnt d. 12. december, har jeg et bud på julet pynt til gaveæsker. Selv har jeg scoret nodehæfter med julesange som ellers skulle kasseret på Frederikssund bibliotek. Nodehæfterne har jeg foldet rosetter af. Små rosetter har fået en snor pålimet, så de kan gå som til og fra kort mens større rosetter er tiltænkt store gaver som pynt.

Materialerne til en rosette bruges 16 stykker kvadratisk papir, størrelsen vælger man selv. Herudover skal bruges saks, lim og et lille stykke snor.

Fremgangsmåden er vist på nedenstående tegninger:
 
Kalenderlågen i morgen kræver en begrænset mængde reelle røde og hvide Lego klodser. Klodserne skal være med henholdsvis 1, 2, 4 og 8 "dutter" :-)

2 kommentarer:

  1. Hold nu op, hvor er de flotte! Og hvor er du heldig, at du har scoret alle de nodeark… Der er jo bare så mange muligheder med den slags papir.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg følte mig også ret heldig, da jeg scorede nodebøgerne :-) Har heldigvis en del ark endnu.

      Slet