2. december - Klodset julekrans med sløjfe

Her er mit bud på en genanvendelig julekrans. Krans til jul, Lego klar til leg resten af året. Kransen kræver udelukkende klodser og ikke særlige Lego-dele.


Du skal bruge følgende klodser for at lave en krans magen til den viste. Men fortvivl ikke, hvis du eksempelvis mangler en klods med 8 "dutter" men i stedet har to klodser med hver 4 "dutter" - ofte kan det sagtens lade sig gøre at bruge andre klodser end lige de viste. Jeg har brugt præcis følgende klodser:


Herefter kan bygningen begyndes. Indledningsvis laver jeg følgende 3 lag af klodser og sætter dem sammen:


Sammensat ser de tre lag således ud:

Herefter begynder jeg at bruge røde klodser også, ved at lave de fire viste dele og bygge dem på de tre grønne lag klodser:



Set ovenfra ser det således ud:

Herefter sættes der fire røde klodser mere på:

Oven på de to lag med røde klodser laves nu endnu et lag kombineret af både røde og grønne klodser som vist på de to billeder nedenfor:


Herefter påsættes et nyt lag udelukkende af grønne klodser:

Set fra siden ser byggeriet således ud:

Endnu et grønt lag påsættes, og byggeriet ser nu således ud:


Herefter gentages alle de viste trin baglæns, så den halve krans går mod at blive en hel. Når du kommer til klodslaget som vist nedenfor med både røde og grønne klodser, er der en lille ændring. Ændringen skal gøre plads til sløjfen på kransen:



Herefter påsættes de sidste tre lag grønne klodser, som kransen også blev startet med:

Herefter bygges en sløjfe af kun røde klodser. Mit bud på en sløjfe ser ud som vist nedenfor. Den store røde klods øverst på sløjfen bruges til at fæstne sløjfen til kransen:


Kalenderlågen imorgen kræver et stykke dekorativt karton på minimum 16x42 centimeter. Personligt har jeg forelsket mig i en reklame målende 16x21 centimeter. Derfor har jeg med klar tape klistret stykkerne sammen til et. Det går også fint an :-)

3 kommentarer:

  1. hvor er den super skøn, så kan jeg nok få manden hooked på julepynten også ;-)

    SvarSlet