20. december - Brug skruelåget, Rudolf!

Efter at have lavet Rudolf som paptrofæ, opskriften postede jeg d. 13. december, fik jeg mod på en variant mere. Arla kører pt. en kampagne vedr. indsamling eller genbrug af skuelåg fra mælkekartoner. I den forbindelse kom jeg på, at et rødt skruelåg ville være oplagt som en tud til Rudolf :-) 

Som sagt, som gjort, har jeg fået formet et brunt hoved som skruelåget kan limes på.

Materialelisten er lidt lang, men de fleste ting er nemme at skaffe: 1 rengjort mælkekarton med brun inderside + 1 skruelåg, et lille stykke brunt snor + nål, en saks, flydende lim, et hvidt stykke karton (eks. bagsiden af en skriveblok), nedenstående skabelon, en sort tusch og en lille lap hvidt papir til øjne.

Nedenstående skabelon bruges til at aftegne et gevir og et Rudolf-hoved. Geviret tegnes på det hvide karton, hovedet tegnes på mælkekartonen.

Fremgangsmåden er som følger. De tegnede dele klippes ud som beskrevet på skabelonen. Herefter syes hovedet sammen med brun tråd vha. de små krydser på skabelonen. Den brune side af mælkekartonen skal vende ud på hovedet, så det er helt brunt.

Herefter bruges de to små firkantede flapper i toppen og bunden af trofæhovedet til at pålime geviret. Måske er den lange "stang" på geviret en anelse for lang, resten kan bare klippes af. Det rundt hul modt på geviret bruges til ophæng.

Herefter kan skruelåget pålimes og øjne tegnes på Rudolf - hvis man ønsker øjne.

Kalenderlågen i morgen kræver to stykker fint papir - selv har jeg brugt et par sider fra reklamekataloger samt en saks og en limstift.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar