21. december - Genbrugsindpakning med julestjerner



Personligt er jeg lidt af et gemmehoved. Brugte cellofanposer, udklip, papirsposer, omslag fra gavekort og gavebånd. Alt fra tidligere pakker gemmes på lageret, så der altid er valgmuligheder hvis en pakke skal pakkes ind i sidste øjeblik.

I år jeg jeg i god tid fået kreeret en pakkekalender til søsteren min og vores sødeste Monty. Monty er som sådan ligeglad med indpakning - bare indholdet kan spises og opfanges med snuden. Gaverne har imidlertid skulle være på søsters værelse, hvor sort, sølv og hvid er de eneste tilladte "farver" - derfor blev det årets indpakningstema.

De seneste år har jeg særligt været glad for at gemme fint gavebånd, papir eller billeder, som jeg efterhånden har klippet til strimler og foldet halve stjerner af. Bag på stjernen har jeg placeret et lille stykke tape. Alle stjerne har været opbevaret i en æske - og skulle en akut-indpakning blive nødvendig, er det dejlig nemt at have et lille sortiment af stjerne ved hånden. 

Her har jeg brugt strimler af avispapir til sløjfer og stjerner, små stykker brugt gavepapir (klip uden om tidligere folder), brugte men stadig hele brune papirsposer, musselmalet hyldepapir fra et loppemarked, gavekortomslag fra H&M til til/fra kort og bær på pakker med kristtjørn, gemte cellofanposer, små silkebånd som har ageret stropper til ophæng i bluser samt lidt tape.

Lågen i morgen kræver en ren mælkekarton med brun inderside, en lille lap hvidt papir, en sort tusch, en saks, en limstift samt et lille stykke brunt snor.

10 kommentarer:

  1. Jeg elsker dine genbrugsidéer. Kreativt og super flot.
    God weekend og julehygge:-)

    Hans Olsen
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg har også sådan en lille lager med diverse genbrugs gave-indpakning - og det er fantastisk, når én af de ting fra lageret passer perfekt til gaven/situationen. Jep, er inkarneret genbrugsnørd.:D

    SvarSlet
  3. Er helt vild med din genbrugs jul, sikke mange gode ideer..... det ser vildt flot ud.
    Glædelig jul til dig.

    VH Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Glædelig jul til dig også, Louise. Tak fordi du tog dig tid til at skrive en kommentar - det er altid dejligt at høre, at andre kan bruge de ideer, som man har brugt tid på at formidle gennem indlæg på bloggen her :-)

      Slet
  4. Benthe Christiansen22. december 2013 kl. 13.01

    Supersøde og sjove ideer. Glædelig jul til dig.

    SvarSlet