23. december - Candy cane flettemønster

Glædelig lille juleaften! Dagens "ide" er lidt af en genganger. I forbindelse med sidste jul fik jeg flettet både pung og kurv med mønsteret. Pungen er flettet på helt almindelig vis, som forklaret i min vejledning lige her. Jeg har udelukkende brugt hvidt og rødt plastik. Skiftevis har jeg sat to røde led sammen, så to hvide, så to røde og derudaf...

Materialer: Helt specifikt har jeg brugt røde BKI kaffeposer, de poser med brune kaffebønner nederst på posen. Herudover har jeg brugt hvide kakaoposer fra Frellsen - de dufter helt fantastisk selv efter vask med sæbe.

Har du ikke tålmodighed til selv at forsøge med 'candy cane flet', har jeg lagt 2 punge og en kurv med mønsteret til salg på min salgsside.

- - - - - - - - - - - - 

Herudover har jeg fået lyst til at vise min søde loppe-buddys kagehus frem i anledning af julen. Jeg har selv fået smagsprøver på noget af det juleguf, som pynter rundt om huset! Mange af opskrifterne på guffet findes helt gratis på Louises blog - 'Mad fra Louise Bach'.

Jeg har netop erfaret, at kagehuset deltager i Kohbergs julekonkurrence. Har du lyst til at give Louise din stemme, kan det gøres lige her. Louise ligger pt. nr. 3, så hun vil med garanti blive glad for en stemme. På forhånd mange tak :-)


2 kommentarer:

  1. Kære Helene
    Glædelig jul og tak for alle dine ideer
    Jeg har stemt på det flotte kagehus, jeg håber at det bringer Louise helt i top.
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for din stemme til Louise, Helle.
    Og selv tak for julekalenderen - tak for din søde kommentar.
    Glædelig jul :-)

    SvarSlet