Fødselsdag med lys

Der er mange fordele ved at flytte hjemmefra. Men der også den lille ulempe en gang om året, at man ikke nødvendigvis bliver vækket med fødselsdagssang og en glad hund som vil op i fodenden og logre af bare begejstring. Jeg fik heldigvis lov at snyde i år og flytte hjem til hund og familie for en weekend, så min fødselsdag kunne fejres på behørig vis.


Min fødselsdagsaften skal dog ikke tilbringes med familien, desværre. Egentlig burde jeg
få læst eksamensstof, men mon ikke aftenen bare går med julet hygge og lys på bordet. Tilbage i April måned læste jeg lige her om den sødeste fødselsdagstradition, en svampestage på bordet for hvert år fødselaren fylder. Jeg har længe ledt og ledt efter flere svampestager, men ulige for årstiden har der været virkelig langt mellem snapsene.Ergo må tage matematikken til hjælps, hvis man vil finde min "nye" alder :-)

Svampestager nok eller ej, de oser virkelig af jul og hygge, når de står der 5 stk. på et fad i en ellers mørk stue.

24 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen. Håber du får en rigtig hyggelig aften.
    Matematik eller ej...... svampestagerne er da superflotte....

    SvarSlet
  2. Hjertelig tillykke - Håber at du får en dejlig aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Gitte :-) Vejret har ikke været så godt, så en aftengåtur sprang jeg over - vejret må skyldes en anden som også har fødselsdag i dag :P

      Slet
  3. Tillykke med fødselsdagen *hip ~ hip ~ hurra* :o)
    Jeg håber du har haft en dejlig dag og aften.

    Tak for kikket på din *nye* blog.
    Hilsen fra Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Bente :-) Håber bloggens nye udseende fungerede? Har hørt både for og imod.

      Slet
  4. Kære Helene stort tillykke med din fødselsdag.
    Et højt hurra herfra. Smukke svampe, håber da du får skaffet nogle flere, nu det er din lille sport:-) God aften ønskes.

    Hans Olsen
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Jeg krydser fingre for, at der på et tidspunkt byder sig flere svampe til mit fad. Denne december har jeg dog støvsuget samtlige genbrugsbutikker og loppemarkeder jeg har mødt - desværre uden gevinst.

      Slet
  5. Kære Helene. Stort tillykke med fødselsdagen. Håber du har haft en dejlig dag og aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Karin. Har haft både en dejlig dag + aften :-)

      Slet
  6. Tillykke med fødselsdagen. De stager er rigtig søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Bettina. Jeg er også helt pjattet med svampestagerne. Især dem med påmalet græs.

      Slet
  7. Stort tilykke med dagen... Og en logrende hund skal der til på ens fødselsdag.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Ja lige præcis - Monty var simpelthen så glad. Men det er han nu altid. Har lavet ham en julekalender med gumlestænger. Han får en pakke om morgenen :-)

      Slet
  8. Tillykke med fødselsdagen igår. Håber du havde en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anette. Jeg havde en hyggelig fødselsdag (i regnvejr) :-)

      Slet
  9. Forsinket tillykke med fødselsdagen og fine svampe, specielt dem med græs. Utroligt som bloglang smitter, jeg er selv blevet helt platter med dem siden Mirjam viste hendes frem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Vera. Kan kun give dig ret. Der er rigtig mange ting jeg først har fået øjnene op for, efter jeg er begyndt at læse blogs :-)

      Slet
  10. Stort tillykke med fødselsdagen, Helene! Så hyggeligt at se sin egen lille idé brugt et andet sted. Håber det lykkes dig at finde flere af de fine stager :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Mirjam :-) Jeg har gang i et intensivt opsøgningsarbejde, så mon ikke der dukker noget op før eller siden. Nu har jeg jo et helt år til, inden jeg for alvor skal bruge dem :-)

      Det er virkelig en hyggelig tradition I har startet!

      Slet