Bevingede venner

Jeg har vist dem frem rigtig mange gange før - nu gør jeg det igen! Mine små bevingede venner fra hedengangne Daells Varehus. Jeg har prøvet at lade dem hænge på alverdens sager, selv på grene udefra, som jeg har set andre bruge dem på bland andet Instagram.

Det fungerer bare ikke for mig - måske fordi min population tæller hele 16 fugle. I stedet har jeg lagt fuglene tilside, mens jeg spændt venter på at få mulighed for at hænge en troldhasselgren op i loftet. Når muligheden byder sig, finder jeg den størst mulige gren!

Ind til da jagter jeg flere fugle - på trods af de skyhøje priser på DBA kan man stadig være heldig at finde dem billigt på loppemarkeder og i genbrugsbutikker.

8 kommentarer:

  1. Jeg har efterhånden en stor samling også.
    Jeg startede med tre som jeg har fra min barndom, min mor havde grrrrr smidt dem alle ud, men tre havde hun glemt. Hun troede ikke jeg ville have det gamle bras.....

    SvarSlet
  2. Den har man hørt før... Sådan noget gammelt bras, vil du virkelig gemme det!?

    SvarSlet
  3. Jeg vidste slet ikke at de var et samler emne. Købte et par stykker for 2kr. pr. stk, i sommers :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fin pris :-) Jo, det er de helt klart blevet. Har set dem til 50 kroner stykket ;-) Eller over 300 for 4 på QXL.

      Slet
  4. De er også skønne!
    I mit barndomshjem hører de til på juletræet. Mine forældre har dog kun tre af dem, og jeg har fortalt dem, at de skal passe godt på dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt oprindeligt blev fuglene jo også solgt som julepynt i sæt af fire hos Daells Varehus. Vi er bare nogle, som ikke er opvokset med fuglene på juletræet, som godt kan se dem som helårsfugle ;-)

      Slet
  5. Hvor er de søde dine bevingede venner.
    Dem har jeg aldrig før stødt på.

    Hans
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også langt imellem dem, i hvert fald på loppemarkederne og i genbrugsbutikkerne. Desværre.

      Slet