Farven gul, müsli og en lille sulten hund

I bare begejstring over, at jeg tilnærmelsesvis er færdig med semesterets afsluttende skriftlige eksamensopgave, kastede jeg mig for kort tid siden over fletteriet. Et par enkelte dage uden opgaveskrivning og videnskabelige artikler er virkelig en gave for kreativiteten! På bare et par timer har jeg fået mindst 3 nye ideer til kreaprojekter, limet lysestager sammen (mere om den ide senere) og flettet båndet her.

Båndet er samtidig også et bevis på, at der findes gul plastikemballage. Det er underligt nok en af de ting, som jeg jævnligt får mails om - hvor finder jeg gult plastik!? Hertil kan jeg tilføje, at ud over Nesquiks gule kakaoposer, som båndet her er flettet af, så er Belsø's Müsli fra Netto også er kommet i gul emballage. Er man parat til at flette af tykt plastik, er emballage fra Pedigrees hundefoder også en mulighed. Skal projekter blive til mere end et armbånd, kræver det ydermere  en større hund med middel appetit, eller en overordentlig sulten lille hund. Velbekomme!

17 kommentarer:

  1. Kan man egentlig flette af plastikposer? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan indkøbsposer mener du? Ja, i princippet. Men desværre er farven ikke fæstnet ret godt på plastikken, og nogle poser er tynde. Derfor vil jeg overveje at sætte klar tape oven på stykkerne. Så bliver de også nemmere at folde :-)

      Slet
    2. Jeg har prøvet med den kraftige pose fra Super Best syntes det blev et meget slattent resultat. jeg puttede dog ikke tape på..

      Slet
    3. Jeg forsøgte præcis det samme - med samme resultat. Det kan ikke anbefales.

      Slet
  2. Det kassettebånd er bare så coolt og den gule pangfarve passer perfekt til! Gul er en dejlig farve, men der er mange der ikke bryder sig om den, måske det er derfor der ikke er så meget emballage med det :) Den flimrer åbenbart for folk...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret - at farven gør noget ved folk. UDSALG! Netto! Selv er jeg svært glad for gul, på trods af udsalg og Netto associationer. Derfor har jeg gennem et års tid gemt min søsters kakaoposer, så jeg kunne lave et kassettebånd til min væg :-)

      Den største drøm at dog at kunne fremstille et neonpinkt - men en form for emballage som muliggøre det, har jeg ikke fundet endnu.

      Slet
    2. Ja lige præcis. Den gule er en rigtig "opmærksomhedsfarve", men den er bare fantastisk. Neon-pink emballage kunne man måske finde i Støt Brysterne-måneden ( jeg tror det er oktober ). Der er i hvert fald nogle mærker der laver der emballage i pink og lyserød. Bare en tanke :)

      Slet
    3. apropos Neon pink, Only har da (haft) neon pink bæreposer..

      Slet
    4. Nå for søren. Det var jeg faktisk ikke klar over. Det er jo lidt for sent nu, men måske de får dem igen engang!? Man kan håbe :-) Tak for info!

      Slet
  3. Hvordan har du flettet kassettebåndet??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har foldet leddene som man normalt gør. Eneste forskel er måden hvorpå leddene er sat sammen. Faktisk som man laver hjørner på kurvebunde eller bunde til flade tasker. Sådan nærmest i ottetaller. Giver det mon mening?

      Slet
    2. Okay tak, ja det gør det.

      Slet
  4. http://www.sws.dk/Joomla1522/produkter/emballage se de gulke affaldsække

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Ja de er godt nok også fine :-) De er til apoteksaffald - så må de også være lidt kraftigere end "almindelige" plastikposer!? Den solegule farve er så fin.

      Slet
  6. Gul emballage: Fiber-kost fra Crispyfood. Lyserød: Irmas hverdagsmüsli fiber. Begge set i Irma i dag

    SvarSlet