Heltegerning i storskraldsbunken

Bor desværre ikke et sted med storskraldsindsamling, skralderum eller lignende. Men det forhindre mig nu ikke i at tjekke op på andres storskraldsfaciliteter. Min definition af skrald matcher sjældent andres - tag eksempelvis dette skønne vattæppe helt uden huller eller pletter. Tæppet fandt jeg i en bunke storskrald lørdag eftermiddag. Tæppet røg med hjem, fik en tur i vaskemaskinen. Nu er det så godt som nyt!

Min familie er bestemt ikke til store blomster, stabler af vattæpper m.m. Herudover er de heller ikke altid enig i min heltegerninger i diverse bunker af storskrald. Så mens jeg pukler møbler og andet guld hjem fra bunkerne, får de sig ofte et godt grin. Men den der ler sidst, ler som bekendt bedst. Jeg er nu stjerneglad for mine fund. Tidligere er det blevet til både sengebord, tremmestol, tallerkenrække, Rosti skåle, lamper og andre småting. Længe leve storskrald!

5 kommentarer:

  1. Kunne ikke være mere enig Helene !

    SvarSlet
  2. Ja hurra for storskrald. Tænk på hvor lidt vi belaster vores jordklode istedet for dem som bare forbruger og forbruger. Undersøgelser har vist at vi bruger ressourcer for hvad der svare til 2 jordkloder. Forbruget på bomuld er nu så stort at producenterne har svært ved at følge med og i de næste mange år vil prisen på bomuldsvarer stige rigtig meget. Så hurra for det flotte tæppe du fandt. Er vild med printet.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret - det er selvfølgelig heldigt for mig, at jeg helt gratisk kan tiltuske mig tæppet. Men alligevel undres jeg over, at folkene som har efterladt tæppet ikke gav det til genbrug eller lignende...

      Slet
  3. Ja eller til dem som bor på gaden. De kan bruge alt der varmer lige pt.

    SvarSlet