Kend din Lyngbyvases alder

Mod at mine bedsteforældre i weekenden fik lov at gemme avisens sportssektion, fik jeg lov at nuppe tillægget Living. Heri var en reklame for Lyngbyvaser - de nye vel og mærket. Samtidig var der dog også hjælp til os, som foretrække de gamle af slagsen. Man havde nemlig indrykket en tidslinje med de forskellige stempler.

Herudfra bør man derfor kunne bestemme (cirka)alderen på sine riflede genstande!? Stoler man på oversigten, er mine små vaser produceret i årene mellem 1936 og 1940:


11 kommentarer:

  1. Cool!
    Skulle jeg have nogle Lyngbyvaser, skulle det også være de gamle - de er ligesom de "rigtige".

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan kan jeg heller ikke lade være at tænke. Selvom de nye er fuldt ud lige så fine.

      Slet
  2. Der er noget unikt over rigtigt håndværk - man sætter bare mere pris på det originale.
    Dejlig byttehandel I lige fik lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Ja, sportsektionen springer jeg altid over. Så aftalen var god for mig :-)

      Slet
  3. Smart! Må tjekke min.. Lidt sjovt, min er et arvestykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk! Elsker når der er en sådan familiær historie forbundet med en genstand.

      Slet
  4. Jeg ejer ikke en eneste Lyngby vase... Men skulle jeg, så skulle det også være de gamle... De nyproducerede er altså ikke de helt rigtige hvis du spør mig... :-)

    SvarSlet
  5. Måtte lige se, hvad der var i bunden af min. 1950-1960. Det må jeg så leve med. ;o)
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Alderen gør jo som sådan ikke vasen pænere eller ej - men det er da sjovt at kende produktionstidspunktet sådan lidt mere præcist :-)

      Slet
  6. Tusind tak. Så fandt jeg ud af, at den ene er fra 1936/41 og den anden fra 1950.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, Mette. Det var ellers nogle af de ældre vaser du har :-)

      Slet