Info til de Mumi-interesserede


Jeg kom vidst i et tidligere indlæg til at love, at I ikke ville høre mere til min samling af Mumifigurer fra Bulls. Well... Det holder så ikke helt. Ved et helt tilfælde havnede jeg i går på bloggen 'Fantastiske Fund'. Line Cecilie som har bloggen havde netop postet nedenstående billede af sin fine Mumi-samling. Og se engang, Stinky findes som figur!

Ergo kan min samling ikke længere betragtes som komplet, hvorfor I må finde jer i at læse lidt mere om figurerne, indtil jeg får fundet Stinky! Skulle det vise sig at Mumrikken eller Lille My også findes som figur, skal jeg også have fundet dem.

16 kommentarer:

  1. http://cdon.dk/leget%C3%B8j/mumi-mumifigurer-mumifar-og-mumrik-p14921304

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for link :-) Desværre er det de nye figurer, figurerne fra Bulls produceres ikke mere.

      Slet
  2. http://www.juniorbusiness.dk/julekalendere-til-boern-er-i-til-lego-disney-mumitrold-eller-barbie.html

    SvarSlet
  3. Jeg har My i min samling hun er af mærket Bulls jeg har fundet hende i genbrug.
    Min samlig består desuden af Stinky, Snif og to stk Mumimor.
    Jeg laver lige et indlæg i løbet af i dag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk info. Tror aldrig jeg har set en sådan My, men nu må jeg da helt klart lede videre, så Mumifamilien og Sniff kan få selskab.

      Slet
  4. Godaften,

    hvor spændende med sådan en samling. Det er så hyggeligt at samle på noget.
    Desværre ved jeg ikke, hvor du kan skaffe de figurer du mangler. Måske i Sverige......

    Min datter samler på alt muligt, bl.a. miniature flasker:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/05/miniature-cocktails.html
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    Nyd aftenen.
    Tina

    SvarSlet
  5. Mumrikken fandtes også dengang - ved et par af mine legekammerater havde den og lille My og alle de andre! selv havde jeg desværre kun Snif og Mumi - elskede min Snif, desværre er begge forsvundet i en legetøjssortering for mange år siden :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jagten må sættes ind på et billede af Mumrikken også, så det er lettere at vide, hvad man skal holde øje med :-)

      Slet
  6. Hvor er de bare søde - du må lede videre så samlingen kan blive komplet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jagten er skudt i gang (igen) :-)

      Slet
  7. Hejsa, det er vel nok en fin samling du har! Må jeg spørge dig, hvoraf det fremgår på figurerne at det er "Bulls" Der har produceret dem? :) Jeg fandt nemlig en figur på loppemarked i dag, som ikke har noget mærke noget sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gerne. Der står Bulls trykt på figurerne i gummiet :-)

      Slet
    2. Tusind tak for det hurtige svar. Er de alle sammen mærket? Den figur jeg købte er en snorkfrøken, og den ligner din fuldstændig på en prik, men min har desværre ikke noget mærke...

      Slet
    3. Nu du skriver det, bliver jeg faktisk lidt i tvivl om Snorkfrøkenen. Alle de andre er, men det er rigtig, hun er vidst ikke. Mine figurer er pt. pakket ned, så jeg kan ikke engang tilbyde at tjekke efter lige nu.

      Slet
    4. Tusind tak for dine svar :) Det er fedt at finde andre mumi-fans! Håber at du finder de figurer du mangler!

      Slet
    5. Mumifans er vi heldigvis mange af :-) Jeg krydser fingre for, at finde de sidste figurer. Men jeg tror, at man skal være meget heldig. Mumi'er er nemme at kende og finde, men Sniff, My og Stinky kunne meget vel være alt mulig andet end figurer fra Mumi-universet.

      Slet