Hvad der ikke kan drikkes, kan flettes!


Jer der følger fast med "herinde" ved, at farvekombinationen gul, pink og orange er en af mine laster. Mængden af plastik- og papiremballage i netop disse farver er dog stærkt begrænset, især på det pink område. Derfor er der langt imellem kreationer i netop de farver. Sirligt bliver plast og papir i disse farver lagt til side.

Heldigvis findes der lidt flere teposer i de pink farvetoner, blandt andet Picwicks Mango te. Selv synes jeg hånden på hjertet, at det smager nær sæbe omend det dufter godt. Heldigvis begejstres mange i min omgangskreds stadig af smagen, hvorfor de kan gemme de fine poser. Nu har jeg endelig fået monteret en solgul lynlås i den ovenfor viste Mango-sag, som sammen med den lille pung nedenfor er lagt til salg.


9 kommentarer:

  1. Jeg er også stor fan af den farvekombination! Den er også fantastisk her til sommer. jeg synes dog jordbærte er værre end mangote på det med sæbesmagen ;) God mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme, at jeg efterhånden ikke kan smage, men kun dufte, forskel på de forskellige Picwick tetyper, desværre. Men jordbærposerne er også fine at flette af. De bliver dog en anelse julet at se på qua deres røde farve.

      Slet
  2. Hej Helene :) er vild med din tepose taske. Jeg har selv fået samlet en del teposer ind. Hvilke størrelse har de lapper du fletter med, og hvordan får du mangomotivet frem? for når jeg har flettet med pickwick poser, så kommer teksten pickwick også med :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla. Stykkerne jeg fletter af har teposernes bredde, hvorfor længden er 2 gange teposens brede + en centimeter. Prøv at se min vejledning til at flette med motiv, der kan du se, hvordan du kan bestemme, hvilket motiv som bliver synlige :-)

      Rigtig god flettelyst!

      Slet
    2. Tak, så må jeg se om jeg kan få lavet nogle pæne tasker :)

      Slet
  3. Ej helene. jeg drikker jo masser af the og jeg skal da i gang med at samle the poser til dig. Vi elsker nemlig mango theen, specielt mine piger er vilde med den. Så nu skal der samles the poser til dig.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
  4. God fars dag søde,

    jeg elsker dine flet-sager du er genial til det og god til farvevalg og materiale brug.
    Gid jeg havde din evne.

    Må jeg anbefale dig at se min datters nye maleri:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/06/en-uglet-familie.html

    Hilsner og en god dag.
    Tina
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for de søde ord, Tina. Din datters maleri med uglerne er rigtig, rigtig fint. Selv har jeg en søster som elsker ugler - hun må også se indlægget :-)

      Slet