Snus ind - storskrald!

Fordelen ved at have en hund som snuser for hver meters gåtur er, at man undervejs på turen får rigtig god tid til at kigge sig omkring. I disse tider kan man passende studere de større bunker storskrald, som er blevet samlet i nabolaget. Nogle gange er det bare skidt, andre gange er der guld imellem.

Jeg nåede aldrig videre end til vandglas, da jeg flyttede hjemmefra. Selv kan jeg godt finde ud af at drikke øl, vin og vand af dem, men andre har opponeret. Mange ting har jeg et forhold til udseendet af, men ikke glas. Så gårsdagens fund var en sand gave.

  
35 glas af samme oprindelse/fabrikat. Familien siger, at det hedder skibsglas. Ikke desto mindre tror jeg godt, at de kan leve med at blive på landjorden i mit skab, nu jeg har reddet dem for gabet på skraldebilen. Pænt pakket ind var alle glassene, som om, at de var blevet til overs i en flytning.

En vask, så er glassene klar. De kan holde lige så længe de vil. Og skulle et glas eller to blive smadret, så går det nok. Tak siger jeg! Den enes skrald, den andens (genbrugs)guld!

10 kommentarer:

  1. Hej Helene. Det kan også være Hamlet, det er let at finde ud af, føles de lette så er det Hamlet, Skibsglas er lidt tungere i det.
    Super fund, det ville jeg også gerne have gjort, hvis det er Skibsgladsene, da jeg samler dem i vores sommerhus :-)
    Hav en god søndag.
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  2. Interessant pointe - det er vægten alene som afgører det? Umiddelbart synes jeg ikke, at de virkede så tunge, da de alle 35 lå i kassen. Må lige ned og løfte lidt på dem med den nye viden i mente.

    SvarSlet
  3. Og god søndag til dig også :-)

    SvarSlet
  4. De ligner Hamlet - dem startede jeg ud med

    SvarSlet
    Svar
    1. De er faktisk ret fine - især af storskrald at være :-) Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om jeg synes de er lette eller tunge af glas at være, hvis dette er kriteriet for, om de "bare" er skibsglas eller Hamlet glas.

      Slet
    2. Prøv at google "Skibsglas" og billeder, så kommer der gode billeder af Holmegårds glas. Hvis dine er Hamlet, er de en billig efterligning.....men fine glas alligevel. Det var også mine begynderglas, som jeg stadig har gemt i en kasse

      Slet
    3. Ud fra hvad jeg kan finde online vil jeg tro, at det er "rigtige" skibsglas

      Slet
  5. Jeg ved ikke hvad de hedder, men mine forældre havde dem, og de bringer en smule nostalgi. Min far har dem stadig, og de er stort set ikke til at slå i stykker :)
    Tillykke med fundet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre - og mange tak :-)

      Slet
  6. Helt sikker Hamlet, dem har jeg stadig nogle af, fra for længe siden. Gode gedigne glas.

    SvarSlet