Spørgsmål: Kan butiksdekoration genbruges?

I får lige et billede mere fra min tur til København i søndags. Marimekkos ikoniske print, Unikko, kan i år fejre 50 års fødselsdag. Jeg læste engang, at man kort før printet blev til, havde meddelt Marimekkos daværende medarbejdere, at man IKKE ønskede flere blomsterprint. Som protest blev Unikko til - og hvilken protest! På en sidegade til Strøget, med ellers forholdsvis neutrale butiksfacader, "vokser" i netop denne anledning de største og flotteste pink og røde Unikko-blomster.

Tidligere har jeg spekuleret over, om man på en eller anden måde kan genbruge sådan vinduesdekoration - med blomsterne strejfede tanken mig igen. Jeg ser et "kedeligt" gammel køkken for mig, med plane låger. Malede man det hvidt, og smækkede en blomst eller to på de nederste låger, ja så kunne jeg leve til evig tid med mit gamle køkken!

Er der mon nogle af jer som kender noget til sådanne vinduesstickers? Alternativt burde jeg måske prøve at høre personalet i butikken...

12 kommentarer:

  1. Jeg aner det ikke, men synes idéen lyder helt fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror simpelthen jeg hører personalet i butikken ad. Jeg tvivler på, at de har noget at bruge blomsterne til efterfølgende, hvis de kan tages af hele eller næsten hele.

      Slet
  2. Jeg kan fortælle dig at for det meste går de i stykker, når man hiver dem af vinduet, medmindre man varmer dem op med en hårtørrer, så limen løsner sig og det tager desværre noget tid.
    Så de fleste vil nok bare hive dem af, desværre;0(
    Måske du kan spørge om du kan hjælpe med at fået dem af og derefter får dem med hjem? Man ved aldrig.
    Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte det nok... Men dit forslag med selv at pille ned er rigtig fint. Jeg forsøger mig med at kontakte butikken - så må vi se, hvad de siger :-)

      Slet
  3. Skøn blomst Jeg bliver så "glad i låget" når jeg ser den.
    Jeg har selv grydelapper, viskestykker,magnet,kop,tallerken, dækkeservietter og tidligere også bruseforhæng (det var desværre dårlig kvalitet så det er smidt ud 😏)
    Hvilken gade lå denne butik i ? Jeg har kun set deres store butik på Strøget
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Købmagergade næsten overfor Illum i København :-) Har selv badeforhænget - synes kvaliteten virker god, det fungerer da endnu i hvert fald. Hvad gik der galt med dit? Jeg har også dækservietter, lavet stolhynder, viskestykker, grillhandsker m.m.

      Slet
    2. Den butik kender godt, for mig er Strøget /Købmagergade same same....for mig er strøget = gågaderne i City?
      Mit forhæng ku ikke vaskes ordentligt rent nederst i kanten trods forbehandling med eddike. Vores badeværelse er meget neutralt så engang imellem skifter jeg forhænget ud for at sprælle lidt, vores Marimekko forhæng var hvid / lysegrå så der var heller ikke meget spræl over det, så ud røg det.

      Slet
    3. Jeg kan godt følge dig ifm. navngivningen ;-) Har selv haft omtalt hele Kbh C som Strøget, men er gang på gang blevet irettesat. Så nu er Strøget, Strøget, og Købmagergade, Købmagergade ;-)

      Mit forhæng er rødt og pink - men farven burde ikke gøre forskellen. Har dog ikke haft problemer med mit endnu... Synes bare så dyrt et badeforhæng burde kunne vaskes og så blive rent for kalk m.m.

      Slet
  4. Altså, sikke dog en spændende idé! Jeg håber, du kommer med en opdatering på projektet!
    Vh Katrine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg afventer pt. svar fra butikken, de fik en mail :-)

      Slet
    2. Har du hørt noget fra butikken?
      Vh Katrine.

      Slet