Finsk souvenir fra Rhodos

Mumitroldene er blevet lidt af et fænomen - selv på slikhylden i den venlige kioskmands butik på Rhodos (afsløret! Jeg sneg mig lige en uge på ferie). En sen aftentime demonstrerede min søster, at ikke al min snak om de finske Mumitrolde siver ind af det ene øre og ud af det andet. På slikhylden havde hun spottet to kasser med finsk Mumiguf.

Lakrids med frugtsmag/-fyld er ikke min stærke side, men den rare kioskmand kunne sagtens undvære den ene papkasse - han så dog lidt sjov ud i ansigtet, da jeg spurgte efter kun kassen og ikke slikket. Den er en anelse medtaget, men alligevel ret kær. Nu funderer jeg over, hvor mange andre farver den findes i (så en grøn også). Og selve plastikemballagen kunne faktisk også være blevet ret fin som flet!

Finskproduceret Mumiguf, shippet til Grækenland, sejlet til Rhodos og nu slæbt hjem i en kuffert af en bindegal dansker. Jo, den kære kasse har været på lidt af en tur :-)



4 kommentarer:

  1. Nårh, hvor fint! Da jeg var i Finland i 2011 fik jeg spist masser af Mumislik, og også af ovenstående slags :) Jeg tror også, der er burde være en gul kasse - i hvert fald, hvis du kigger her: https://www.moomin.com/en/tag/eat-&-drink/1176.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååhh... Og måske også lyserød: http://candyhero.com/static/files/5911.jpg :-)

      Slet
  2. Jeg bliver altså lige nødt til at spørge... Hvad er det for et møbel, du har stillet kassen på? Det ser nemlig rigtig fint ud.

    SvarSlet
  3. Jeg er også MEGET glad for den til opbevaring af dims. Det er en IKEA kommode, købt brugt, malet hvid og tapetseret. Se evt. indlægget her:

    http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2013/04/nye-tider-nye-fund-nye-farver.html

    SvarSlet