Klinkede skår efter et uheld

Det kan blive dyrt at være klodsmajor, både på økonomifronten og ved at minder bliver slået itu. Jeg har heldigvis (med FED streg under) ikke selv smadret de tre musselmalede ting på billedet. De er fundet i storskrald, klinket efter at være smadret i flere dele. Hvor må det bare have været ærgerligt, at have smadret to store skåle og en stor middagstallerken.

Heldigvis er det ikke så skidt, at det ikke kan blive godt (for mig). Eller, en eller anden har jo sagt endegyldigt farvel til porcelænet, ved at smide det til storskrald. Men jeg tænker på at genbruge det. Jeg påtænker at finde et mindre kakkelbord, hvor kaklerne kan udskiftes med porcelænsmosaik og bordet bagefter males hvidt...

... det kræver bare lidt mere helt fladt musselmalet porcelænssmadder. Hvor får man mon fat i det? Det skal være musselmalet i den blå (alternativt turkis elements) farve, men om porcelænet er fra elements serien, mega mussel eller noget helt tredje. Det er fuldstændig underordnet.

13 kommentarer:

  1. Nogle gange har man jo lov at være heldig! (altså dig, ikke vedkommende, der smadrede sit porcelæn) - og ideen med et kakkelbord synes jeg rigtig godt om!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lod faktisk porcelænet være til en start... Fortrød dog senere, og fik hentet det ind. Nu kan jeg slet ikke forstå, at jeg ikke tog det med i første omgang. Udfordringen bliver dog nok at finde mere, uden at skulle betale en formue for det.

      Slet
  2. Åh altså, du er bare så heldig med de fund, der! Jeg synes idéen med kakkelbordet lyder utrolig spændende. Hvordan har du tænkt dig at gøre det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså den indledende øvelse er jo, at finde et fint kakkelbord, som kaklerne kan fjernes fra og bordet males hvidt. Herefter vil jeg enten (har ikke helt besluttet mig for mosaik mønsteret) smadre porcelænet og anvende de lige stykker eller med et boremaskinelignende værktøj indkøbt til lejligheden skære de lige dele af porcelænet ud. Porcelænsstykkerne vil jeg så lave mosaik med i hvidt flisepasta eller noget tilsvarende :-)

      Slet
  3. RC har jo brudgaranti, så måske kan du spørge i forretningerne, om de har nogle returvarer, som du må få. De kan jo ikke selv bruge dem til noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Brudgarantien gjorde også, at jeg overvejede at besøge deres butik i København. Men jeg har hørt - må lige få det bekræftet, at porcelænsstykkerne genbruges. Ved ikke om det kan "smeltes om" til porcelæn igen?

      Slet
  4. Har en kasse stående af diverse kgl porselæn der er gået i stykker, men ikke har nænnet at smide ud. Det kan afhentes ganske gratis:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tove. Det vil jeg MEGET gerne høre mere om. Har du en mail, som jeg kan fange dig på?

      Slet
    2. Tove.basse@profibermail.dk

      Slet
  5. Du skal bruge en flisetang til at klippe porcelænet i stykker. Det er lidt svært i RC da det er meget hårdt - nok derfor de har brudgaranti ;-) Jeg laver smykker af porcelæn og får ind i mellem fingre i noget musselmalet, så jeg skal nok tænke på dig. Vi du evt bytte med et lille stykke at det med blonde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan formentlig ikke selv bruge blondekanten, da den er skrå og jeg helst skal bruge lige stykker porcelæn til mosaik. Så et byt kan vi sagtens finde ud af :-) Jeg er ved at få fingre i et stykke elektrisk værktøj, som kan skære i porcelæn og samtidig påmonteres en slibeskive, så jeg kan forfine brudkanterne lidt.

      Slet
  6. Glæder mig til at se bordene færdige. Har sendt Empire til dig i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Tove :-) Bordene bliver efter planen malet i næste uge. Herefter går jeg i gang med at skære firkantede porcelænsstykker ud af alle tallerkenerne m.m.

      Slet