Sirlig udpakning

En venlig læser har haft mig i tankerne, da familien var på besøg og blev budt farverige Maoam karameller. Jeg har efterhånden en del af de små papirer, som karamellerne er pakket ind i. Har blandt andet vist en del af samlingen frem i indlægget her. Der skal to papirer til hver flettet tern, så der kræves også en hvis mængde emballage.

Alle papirerne jeg modtog i dag var helt intakte og glattet flade. Er meget imponeret over at selv små børnefingre har hjulpet med sirligt at pakke hver enkelt karamel ud, for at en "fremmed" senere kan glædes. De fleste jeg kender når nærmest ikke at flå papiret af, før karamellen er kastet i gabet... HAPS!

Jeg satser på at rive mig fra for BA-skrivning og få flettet lidt inden længe. Desuden har jeg et nyt og spændende, synes jeg i hvert fald selv, genbrugsprojekt i tankerne. Det involverer en del porcelæn, som en klodsmajor engang har smadret. Mere om det i morgen.

6 kommentarer:

  1. Åh, der kan blive mange fine flettede ting ud af de små søde papirer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja helt sikkert. Og så er papiret på billedet kun det, som har været uden om karamelpakkerne. Uden om hver enkel karamel er yderligere et stykke papir, som jeg har fået :-)

      Slet
  2. Helt enig, Helene :o) Jeg kan også blive helt ydmyg af glæde, både når venner og fremmede har samlet ind til mig :o)

    Jeg kan dog godt finde på at 'snyde', så jeg ikke behøver to stykker karamelpapir til hver lap; men tvært imod får flere lapper ud af hvert lille stykke papir.

    Dejlige sommerhilsner til dig fra Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det trick kunne jeg også hoppe på ;-) Det passer bare så fint, at lige præcis to stykker papir kan blive = en tern, så det er fristende bare at tape 2 styks sammen.

      Slet
    2. Det er ikke så tosset, når ting lige passer :o) men nogle gange kan utålmodigheden jo blive for stor ;o)

      Det tager også (alt for lang) tid at forberede sig til fletteriet, når man skal 'snyde' men så hjælper det at tænke på alle de kalorier man sparer ;o)

      Slet
    3. Ja der ligger bestemt også en besparelse på kaloriefronten! :-)

      Slet