Weekend tip - Food, frøbomber og fedt genbrug!

Sidste år lavede jeg, som nogle af jer måske kan huske, en hulens masse kurve af Arlas rest-emballage ifm. folkemødet på Bornholm (se indlæg her). Successen gentager jeg ikke lige foreløbigt - det hænger simpelthen ikke sammen tidsmæssigt med arbejde, studier og en beskeden rest fritid. Men Arla Foodfest, det skal jeg til!

I den kommende weekend "låner" Arla Kongens Have i København til madfestival og fylder den med alverdens aktiviteter for børn (deres forældre) og unge. Både fredag og lørdag kan man ved at besøge haven få adgang til en lang række spændende arrangementer, se bare her. Personligt har jeg selv planlagt særligt at se nærmere på følgende tiltag:


GRO I BYEN

 
Hele weekenden er der frøbombeworkshop, ligesom man kan lære mere om regrow, altså hvordan man kan få en masse grøntsager til at gro igen. Læs mere her.



RED MADEN

Arla har fået en del kritik for kampagnen 'Brug låget', hvor skruelåg fra bl.a. andet økologisk mælk indsamles til genbrug og en god sag støttes med et lille beløb pr. indsamlet skruelåg. Se evt. her. Personligt kan jeg godt se, at Arla med kampagnen gør det tydeligt, at de med deres emballage er med til at skabe et problem. Omvendt har jeg også valgt at se på det sådan, at indsamlingen kan være starten på at løse hele problemet.

Jeg satser på at besøge festivalens genbrugsstation, for at finde ud af mere om kampagnen. Kan man nå at samle 20 skruelåg og medbringe dem i weekenden, kan man få fingrene i en lille bonusgevinst. Læs mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar