Genbrugsprojekt: Musselmalet bord (del 1)


Min far overraskede mig, da vi var på loppemarked i formiddag. Han påstod ellers, at der ingen indskudsborde var i møbelhallen. Men da vi igen holdt i indkørslen var det pludselig nødvendigt, at jeg åbnede bagagerummet...

Vejret tillod, at vi sammen med meget nysgerrige Monty kunne banke de gamle fliser af og vaske bordene ned. Næste skridt er at få dem malet hvide, så de er klar til at få et nyt lag mosaik af musselmalede kagetallerkener. Jeg påtænker at skære en firkantet "flise" ud af hver kagetallerken. Pt. er der dog kun skårede tallerkener nok til det mindste indskudsbord. Så jeg må jagte nogle flere i storskraldsbunkerne, hvor jeg hele 2 gange (se indlæggene her og her) har været heldig!

11 kommentarer:

  1. Spændende projekt, sådan et mosaikbord med musselmalede porcelæn har jeg også lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du mon et link til et billede eller noget? Det kunne være rigtig sjovt at se :-)

      Slet
    2. Hej igen. Du kan se dem på min blog under etikker mosaikborde, der skulle den meget gerne komme frem ;-) www.madebyme-helena.blogspot.com

      Slet
    3. Super! Fandt dem. SÅ fint arbejde. Den hvide masse du bruger til at omslutte mosaikken, præcis hvad er det? Pt. synes jeg det er lidt af en jungle at gebærde sig i nemlig.

      Slet
  2. Helene, er det kun dansk musselmalet, du vil have til bordet. Herover omkring Fredericia, synes jeg ofte, jeg ser alt muligt musselmalet og har også lidt selv, du må få, men det tror jeg er tysk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin. Ja. Det er, desværre i denne sammenhæng, kun det danske musselmalede jeg leder efter i skåret tilstand mærket Royal Copenhagen eller B&G

      Slet
    2. Ellers tusinde, tusinde tak!

      Slet
  3. Det er da utrolig hvad der smides ud. Spændende med dine borde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig! Ja, det er utroligt hvad folk bare kaster væk.

      Slet
  4. Spændende - glæder mig til at følge projektet og få nogle gode ideer. Jeg har selv et bord der skal have nogenlunde samme tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændende, Nina. Der går lige lidt tid, inden jeg får gang i malingen. Desuden har jeg heller ikke helt nok porcelæn endnu.

      Slet