Lige det man ønskede at finde!

Jeg har en tilståelse! Jeg måtte lige forbi en gang storskrald og snuse her forleden. Som jeg skrev om tilbage i juli, samler jeg skårede musselmalede tallerkener, så jeg forhåbentlig kan lave mig et lille sofabord med porcelænsmosaik. Siden da har jeg anskaffet mig en lille samling miniaturekaktusser, som jeg på sigt vil have "anrettet" i små mussemalede kopper.

Jagten på skårede musselmalede tallerkener og intakte kopper er derfor i fuld gang. Og se nu engang hvad jeg fandt sat ud til skrald i tirsdags: 1 intakt musselmalet kop, hele 6 musselmalede kagetallerkener og en musselmalet mælkekande. Mere af den slags fund, tak!

13 kommentarer:

  1. Total i orden storskraldsfund!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig :-) Afslagene gør selvfølgelig, at de er svære at bruge til servering. Synes dog alligevel det er underligt at sætte koppen ud, som intet fejler.

      Slet
  2. Fantastisk fund, især når man kan bruge de skårede tallerkener. Kanden er helt fantastisk - er den også skåret?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kanden er desværre også skåret, ja. Det gør den umulig at bruge til mælkekande, da skåret sidder i "tuden". Den runde form gør den også svær at bruge til mosaik, men jeg måtte simpelthen have den med, nu den bare stod der til skrald.

      Slet
  3. Svar
    1. Nemlig! Råbte dog ikke hurra, da jeg fandt tingene. Men indvendigt "følte jeg hurra"!

      Slet
  4. Det er super flot:-)
    Glæder mig til at se det bord du skal lave.

    Selv blev jeg vild med at gå på jagt efter smukke fliser, da jeg i tv så et program, hvor nogle familier indrettede badeværelser med smukke gamle flise i mosaik mønster op af vægge osv.
    Det vil jeg gøre kunsten efter, en dag, når jeg har samlet nok:-)

    God dag ønskes fra Tina
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/09/danmarksmesterskab-i-blomsterkunst.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Mangler lige lidt mere porcelæn endnu, og ja så at finde det rette bord. Så skal du få lov at se :-) Var det mon det der sæt-hus-i-stand med genbrugsvarer på Tv2 du så? Med familien fra Brønshøj som samlede fliser?

      Slet
  5. Nej, hvor heldigt!! :) Hvor ville jeg ønske, der var nogen, der satte sådan nogle ting ud til storskrald der, hvor jeg bor.

    Selvom kanden har et skår i tuden, kan den da sikkert bruges til vase eller lignende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis folkene omkring dig ikke sætter sådanne ting ud, kan du måske snuse lidt rundt i området, når det bliver "storskraldstid". Her er det en fordel med en hund - så har man ligesom en undskyldning for at snuse rundt ;-)

      Slet
  6. Hvis du får nogle porcelainsrester, kan du måske bruge denne idé.

    Jeg kom i hvert tilfælde til at tænke på dig, mens jeg lavede den :o)

    http://recyklisten.blogspot.dk/2014/10/nar-havet-giver-en-broche.html

    Dejlige tirsdagshilsner fra Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Fint indlæg! :-) Der bliver helt sikkert musselmalet porcelænsrester til overs, blandt andet noget af blondekanten fra halvblondestellet. Det kunne passende blive til brocher.

      Slet
    2. Ja, især kanten ville da være helt perfekt til broche, Helene :o) Jeg glæder mig meget til at se det :o)

      Glade genbrugshilsner fra Susanne

      Slet