Årets julekort af genbrugsgrønt

Jeg har tidligere hintet lidt omkring udseendet af mine julekort i år. Med fare for, at jeg afslører udseendet for modtagerne (som jeg ikke tror læser med), får I  lov at se et billede af kortet. Jeg er selv blevet ret glad for ideen - måske I kan bruge den også?

I år har jeg været den irriterende type, som har gennemsakset alle reklamer og kataloger, som er kommet inden for døren her på matriklen. Alle grønne områder om det har været billeder af grantræer, kålhoveder eller vinflasker er blevet forvandlet til grangrene efter en skabelon. Sidenhen er det så gået ud over større røde områder i katalogerne, som er blevet klippet til kvadrater og senere foldet til sløjfer.

Vil man gerne have lidt sne på sin krans, kan man jo klippe sine grangrene ud af hvide eller måske ligefrem blålige områder i magasiner og kataloger. Mulighederne er rigtig mange...

5 kommentarer:

  1. Super god ide at bruge reklamer som materiale.

    Dit julekort er blevet rigtigt godt ;-)

    SvarSlet
  2. Det er blevet helt vildt fint. Sikke en god idé til at genbruge de mange reklamer og kataloger man får i postkassen for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er i hvert fald nok kataloger at vælge imellem for tiden! Hold nu op der bliver forvandlet regnskov til julepapir, -kataloger osv.

      Slet
  3. De er vildt flotte.
    Efter jeg er begyndt at lave æsker til julekugler ser jeg muligheder i reklamer /magasiner alle vegne.
    Tak for inspirationen, uden dig havde jeg aldrig fået øjnene op for denne slags genbrug
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅ dejligt er det at høre, Helle. Dejligt du har fundet inspiration til selv at være kreativ :-)

      Slet