Julede genbrugsfund + efterlysning af juledug

Lykken er at komme træt hjem fra arbejde og blive overrasket med fine julefund fra den lokale genbrugsbutik. Min mor havde på sin indkøbstur været så sød at svinge forbi de af byens genbrugsbutikker, som netop havde fundet julepynten frem.

Næsten alle glasstykkerne virker til at have en del år på bagen. Alligevel er det ikke mere slidte, end at der stadig er en masse glimmer på trommen og en perle i klokkerne, så de stadig kan ringe.

Hvad der desværre ikke var i genbrugsbutikkerne, var en stor rund Sødahl juledug, som kan bruges til juletræstæppe. Jeg har i forvejen en lille bitte dug med de tre vise mænd påtrykt, men jeg mangler den store (diameter omkring 1,4 m). Om printet er stort eller småt (se eksempel) eller om baggrunden er brun, rød eller blå er underordnet. Jeg hører det meget gerne, hvis en af jer skulle støde på den online eller på et julemarked!


7 kommentarer:

  1. Ret vildt at der stadig kan findes gammel glaspynt. Det er sjældent jeg ser det i butikkerne og hvis der er noget, koster det som regel en formue. Skal se efter dugen næste gang jeg er i genbrugsbutikken, har selv fundet en og glæder mig til at finde den frem snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis. Der må godt nok være smadret en del i årenes løb!

      Slet
  2. Skal nok holde øjene åbne næste gang jeg tager en runde :) her syede jeg selv et juletræstæppe for 3 eller 4 år siden, så det glæder jeg mig til at kunne finde frem igen inden så længe. Men der skal jages julepynt i kommende weekend i genbrugsbutikkerne, så måske jeg kan være heldig at spotte en dug ;)

    SvarSlet
  3. Lige nu er der en firkantet brun dug til salg under "Sødahl juledug" på dba :)

    SvarSlet
  4. Retrosa på instagram har lige sat den runde dug til salg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Karoline. Desværre er den runde dug magen til den jeg har. Radius er vel 50 cm - den store er vidst omkring 1,4 m, hvilket gør sig bedre til et større juletræ.

      Slet