Dåsette

Jeg fandt den fineste Erik Kold dåsette med gule blomster på et loppemarked sidste weekend. En hel 5'er stod den mig i. Desværre manglede det karakteristiske gule vacumlåg. Jeg var tilnærmelsesvis på hovedet i hver en loppekasse med køkkenskrammel - låget var bare pist væk. Mon ikke det bør regnes for usandsynligt, at støde ind i et løst låg andetsteds. Men uden låg har den nu alligevel sin charme, dåsetten.

I stedet for et manglende låg, havde dåsetten stadig sit originale klistermærke siddende på. Det viser sig ved nærmere læsning, at dåsetten "tåler ikke æteriske olier fra krydderier.". Jeg undres over, hvad folkene bag Kold Plast ellers forestillede sig, at køkkenbøtterne skulle fyldes med, hvis det ikke var krydderier?

2 kommentarer:

  1. Glædelig jul og godt nytår til dig. Jeg har forsømt at læse din blog et stykke tid, men nu er jeg frygtelig tilbage og med en lille kommentar til krydderiopbevarings-materialer. Før der var tænkt på dig, solgte jeg Tupperware og dermed også deres små krydderibøtter. De bestod midt i 70 af et lille minibæger med låg, hvor man kunne åbne et strølåg. Saltbøtten holdt fin, men peberbøtten blev mør, og den blev tit byttet (der var jo garanti på det). Jeg ved ikke, om du har set dem på dine loppeture

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anni. Tuperware salt & peber sættene er jeg ret sikker på, at jeg ved hvordan ser ud. Og jo, dem har jeg set på loppemarkeder. Det er faktisk meget spændende, for så vidt jeg ved, har der i sin tid ikke været lang garanti på Erik Kold.

      Slet