Den helt rigtige sprællemand (søges)

Kom jul, kom sne, kom gaver. Kom jul, kom sne, kom gaver. Magien sker først, når man har sagt det nok gange og hevet tilstrækkeligt i sprællemandens snor! Sådan bliver det i hvert fald jul for Bamse, Kylling, Ælling, drillenissen og julemanden.

Julesokken er hængt op, men sprællemanden mangler jeg. Se ham her - Bamses julede sprællemand. Den fulgte med DR's U-landskalender tilbage i halvfemserne, hvor jeg var en forkælet lille pige, som ikke værdsatte et stykke karton særligt højt. Det gør jeg imidlertid nu, hvorfor jeg med lys og lygte leder efter en gammel eller ny model.

Rygterne siger, at man engang for ikke så længe siden har kunne downloade "ham" via DR's hjemmeside. Dette er dog ikke muligt mere, så vidt jeg kan se. En anden mulighed er at stykke en ny model sammen ud fra billeder af en original bamse-sprællemand, så helfigurs billeder søges også!

Skulle nogle af jer søde læsere ligge inde med historier om den søde sprællemand, kunne det også være sjovt at høre dem!



6 kommentarer:

  1. Dr.dk --> oline --> bamse --> pakke nr 1

    et link til noget af vejen: http://77.66.32.235/oline/jul/main.php?_home=oline&_goal=main

    Det er nok det tætteste jeg kommer på at kunne hjælpe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for linket :-) Vi er godt på vej - har selv "spillet" nærmest alle Bamsespillene i håb om, at præmien var sprællemanden som download ;-)

      Det må være ham jeg printer ud, hvis jeg ikke finder "den rigtige" 'Kom jul, kom sne, kom gaver - mand'.

      Slet
  2. Hej Helene :) vi har sådan en sprællemand, som vi fik med julekalenderen da jeg var lille :) hvis det er så kan jeg scanne delene ind på computeren, hvis du gerne vil have sådan sprællemand :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du MEGET MEGET gerne Camilla. Har du en mail, jeg kan fange dig på?

      Slet
  3. Du kan få min studie mail chan13@student.aau.dk, den tjekker jeg jævnligt :)

    SvarSlet