1 + 1 = ny samling på 2


I August 2013 postede jeg indlægget 'Lidt for nysgerrig'. Et indlæg som siden er blevet læst rigtig, rigtig mange gange. Indlægget handlede om den lille plastikrobot vist nedenfor, som jeg med en masse af jer læseres hjælp fik sporet tilbage til Irmas kaffe i 60'erne.

Til min store glæde fandt jeg i går på loppemarked i Farum et andet dyr fra serien. Så nu har robotten fået sig en... hund... tror jeg figuren ovenfor forestiller. Mens jeg gravede den frem fra en legetøjskasse udbrød en flink ældre herre ved min side, at en sådan figur kun kunne stamme fra Irmas kaffe i 60'erne, og at der fandtes mange flere.

Hermed endnu en verificering af plastikfigurernes oprindelse!

P.s. Skulle nogle af jer ligge inde med lignende figurer, er jeg meget, meget nysgerrig for at se billeder af dem! Bare skriv en kommentar nedenfor, eller send en mail til genbrugblirguld(a)hotmail.com

2 kommentarer:

  1. det er rigtigt, jeg kan godt huske at jeg samlede på dem ... heldigvis drak mine forældre meget kaffe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe... heldige dig. Mine forældre drikker også en del kaffe, men der er desværre ingen figurer at samle mere.

      Slet