"Den rigtige" Wegner

Mellem bøger om det engelske landskab, fugleatlas og campinguides stod en orange bog. Ret anonym så den ud. Nederst på bogens ryg stod dog Wegner. Bogen fandt jeg hos min morfar, hvorfor jeg ikke med det samme flåede den ned fra hylden for at kigge nærmere på den. Var den mon om "den rigtige" Wegner?

Ja, det var det! På trods af den falmede ryg og de mange år på bagen - bogen er fra 1965, synes jeg forsiden yder respekt til Wegners også simple og tidsløse design. Bogen er fantastisk godt skrevet og gennemgår slavisk både Wegners virke samt alle hans genistreger. Bogen er fyldt med rigtig gode historier om, hvordan kongen måtte vente 2 år på en Wegnerstol, ligesom enkelte timers brainstorm Wegner og Kay Boysen imellem førte til både møbler og den klassiske teaktræsabe.

Så skulle du møde en orange ryg påtrykt Wegner på et loppemarked eller bibliotek, så tøv ikke med at erhverve dig bogen for altid eller til låns i en måned!

2 kommentarer:

  1. Den lyder som én bog man skal holde udkig efter - den vil jo gøre det ud for den perfekte sofabordsbog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan virkelig anbefale den :-)

      Slet