Hvor mange af disse er ikke smidt ud?

Midt i legetøjsafdelingen hos Spejderne i Farum lå pludselig de her - to rengjorte mælkekartoner med et par år på bagen. Hvor gamle de præcis er kan jeg ikke fastslå, da toppen påtrykt udløbsdato desværre er skåret af. Men de kommer i hvert fald fra Thisted Mejeri, ser det ud til.

Jeg fulgtes med Louise til Farum. Og jeg er ret sikker på, at jeg så Anna på afstand. Der var endnu flere mennesker end sædvanligt. Det føltes fuldstændig uudholdeligt at kigge på lopper i den trængsel. Omvendt kan man jo glæde sig over, at det nu er blevet så populært at genbruge ting og dermed forlænge deres levetid med mange år.

Grundet trængslen var jeg hurtigt ude af loppehallen igen. Jeg fandt dog en lille fin ting mere, som jeg tidligere har haft efterlyst på bloggen. Mere om den imorgen, når jeg har fået fotograferet den.

4 kommentarer:

  1. Nu er min hukommelse ikke den bedste, men det minder da om noget fra min barndom i 80'erne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret, Finn. Uden selv at have været til stede i 80'erne - det var ikke tænkt på mig endnu. Men rent designmæssigt ligner det andre slags emballage fra 80'erne.

      Slet
  2. Jeg kommer fra Thisted og kan godt huske den karton! Jeg er ret sikker på at den er fra sidst i 1980'erne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt at høre. Kartonerne må uden tvivl have været mere udbredt i Thisted :-)

      Slet